useasta eri kuvasta tehty sope-kooste

Pari- ja perhekurssit

Miten nivoutuvat yhteen perhearki ja toisen vanhemman vamma tai sairaus? Miten käy parisuhteen ja miten lapset pärjäävät? Pari- ja perhekursseilla keskustellaan, etsitään vastauksia ja jaetaan kokemuksia.

Kaikki kurssimme pohjautuvat vertaisuuteen ja ryhmämuotoiseen työskentelyyn. Kurssin aikana saat vertaistukea jakamalla kokemuksia ja oppimalla toisilta, samankaltaisessa elämäntilanteessa olevilta. Kursseilla rentoudutaan mukavan ohjelman parissa ja irrottaudutaan arjesta viihtyisässä paikassa. Perhekursseilla myös lapset on huomioitu. Parikurssit on suunnattu kaiken ikäisille, perhekurssit perheille joissa on alle 18-vuotiaita lapsia.

Tämän vuoden kurssien hakuajat ovat päättyneet. Vuoden 2021 kurssit julkaistaan vuoden vaihteessa, seuraa ilmoittelua täällä ja IT-lehdessä!

LASSO-perhesope

Olemme mukana  LASSO-hankkeessa, jossa kehitetään uudenlaisia alueellisia perhekurssimalleja yhdessä perheiden, ammattilaisten ja järjestöjen kanssa.

Kursseille voi osallistua koko perhe. Kurssit ovat tarkoitettu eri tavoin vammaisten ja pitkäaikaissairaiden lasten perheille ja kurssille osallistuminen ei edellytä, että lapsella on diagnoosi.

Avomuotoisuus tarkoittaa, että iltaisin ei ole järjestettyä ohjelmaa, joten perheet voivat käydä kurssilla kotoa käsin. Hankkeen aikana järjestettävät kurssit ovat osa LASSO-kehittämishanketta. Kursseille osallistuvat perheet ovat osaltaan kehittämässä uusia kurssimalleja.

Tästä pääset suoraan LASSO-hankkeen kotisivuille.