useasta eri kuvasta tehty sope-kooste

Pari- ja perhekurssit

Miten nivoutuvat yhteen perhearki ja toisen vanhemman vamma tai sairaus? Miten käy parisuhteen ja miten lapset pärjäävät? Pari- ja perhekursseilla keskustellaan, etsitään vastauksia ja jaetaan kokemuksia.

Kaikki kurssimme pohjautuvat vertaisuuteen ja ryhmämuotoiseen työskentelyyn. Kurssin aikana saat vertaistukea jakamalla kokemuksia ja oppimalla toisilta, samankaltaisessa elämäntilanteessa olevilta. Kursseilla rentoudutaan mukavan ohjelman parissa ja irrottaudutaan arjesta viihtyisässä paikassa. Perhekursseilla myös lapset on huomioitu. Parikurssit on suunnattu kaiken ikäisille, perhekurssit perheille joissa on alle 18-vuotiaita lapsia.

Kurssit ovat aikajärjestyksessä, seuraavaksi alkava kurssi ensimmäisenä. Pääset hakemaan kurssille jokaisen kurssin kohdalta löytyvästä linkistä.

Elämää eroperheissä -perhekurssi

Paikka: Kylpylähotelli Scandic Eden, Nokia

Aika: 10.9.2020- 13.9.2020 ja 23.10.2020- 25.10.2020

Viimeinen ilmoittautumispäivä: 7.8.2020

Kenelle: Perheille, joissa vanhemmat ovat eronneet ja vanhemmalla tai lapsella on fyysinen vamma tai pitkäaikaissairaus.

Onko vanhemman ero ja perheessä oleva pitkäaikaissairaus aiheuttanut lapsessa huolta tai pohdintaa?  Elämää eroperheissä -kurssilla keskustellaan ja haetaan eri ryhmissä vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin sekä opetellaan tunnistamaan elämäntilanteeseen liittyviä tunteita.

Hakeminen ja lisätietoja Elämää eroperheissä -perhekurssille tästä.

Puhetta perheeseen -perhekurssi

Paikka: Kylpylähotelli Scandic Eden, Nokia

Aika: 26.11.2020- 29.11.2020

Viimeinen ilmoittautumispäivä: 16.10.2020

Kenelle: Perheille, joissa vanhemmalla on fyysinen vamma tai hän sairastaa pitkäaikaissairautta

Onko vanhemman vamma tai pitkäaikaissairaus aiheuttanut lapsessa huolta tai pohdintaa? Kurssilla keskustellaan ja haetaan eri ryhmissä vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin sekä etsitään yhdessä keinoja perheen sujuvan arjen rakentamiseen.

Hakeminen ja lisätietoja Puhetta perheeseen -perhekurssille tästä.

LASSO-perhesope

Olemme mukana  LASSO-hankkeessa, jossa kehitetään uudenlaisia alueellisia perhekurssimalleja yhdessä perheiden, ammattilaisten ja järjestöjen kanssa.

Kursseille voi osallistua koko perhe. Kurssit ovat tarkoitettu eri tavoin vammaisten ja pitkäaikaissairaiden lasten perheille ja kurssille osallistuminen ei edellytä, että lapsella on diagnoosi.

Avomuotoisuus tarkoittaa, että iltaisin ei ole järjestettyä ohjelmaa, joten perheet voivat käydä kurssilla kotoa käsin. Hankkeen aikana järjestettävät kurssit ovat osa LASSO-kehittämishanketta. Kursseille osallistuvat perheet ovat osaltaan kehittämässä uusia kurssimalleja.

Tästä pääset suoraan LASSO-hankkeen kotisivuille.