käden kuntoutusta teknisellä laitteella. kuvituskuva.
Tältä sivulta löydät tietoa vaihtovuorokokeeseen (crossover study) perustuvan tutkimuksen tavoitteista, johtamisesta, kumppaneista, rahoituksesta ja toteutusajasta.

Tavoitteet

Vaihtovuorokokeeseen (crossover study) perustuvan tutkimuksen tavoitteena on selvittää kuusi viikkoa kestävän teknologia-avusteisen yläraajakuntoutuksen vaikutuksia yläraajojen ja käsien toimintoihin henkilöillä, joilla on kaularangan osittainen selkäydinvamma.

Johtaminen

Invalidiliitto ry

Kumppanit

• Invalidiliitto ry
  • Helsingin yliopiston kliinisen lääketieteen tutkijakoulu
  • HUS Sisätaudit ja kuntoutus
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Validia Oy

Rahoitus

Validian HUS valtion yliopistotasoisen terveyden tutkimuksen määräraha

Toteutusaika

2021-2024

Tuotokset

Poutanen J, Arokoski J, Kauranen K, Hiekkala S. Technological-assisted upper extremity rehabilitation in subjects with incomplete cervical spinal cord injury – randomized crossover trial. The 12th Word Congress for NeuroRehabilitation, Vienna, Austria, 14-17 December 2022.

Päivitetty 29.2.2024

Lisätietoja

Invalidiliiton tutkimusjohtaja, dosentti Sinikka Hiekkala, etunimi.sukunimi@invalidiliitto.fi