Invalidiliiton tutkimusjohtaja Sinikka Hiekkala.
Aktivoin ja edistän Invalidiliiton strategian mukaisia tutkimus- ja kehittämishankkeita ja vastaan Invalidiliiton osallisuusbarometrin suunnittelusta, toteutuksesta ja raportoinnista. Lisäksi vastaan Validia Oy:n yliopistotasoisen terveyden tutkimuksen määrärahan hakemisesta, hallinnoinnista ja raportoinnista.

Tutkimus- ja kehittämishankkeiden sekä osallisuusbarometrin tuloksia käytetään vaikuttamistyöhön ja palveluiden kehittämiseen esteettömän ja yhdenvertaisen Suomen puolesta.

Toimin asiantuntijana kuntoutukseen, toimintakykyyn ja sen arviointiin sekä ICF-luokitukseen liittyen.

Edistän fyysisesti vammaisten ja toimintaesteisten yhdenvertaista kohtelua toimintakyvyn mittaamisen ja arvioinnin kansallisen asiantuntijaverkoston, TOIMIAn, työskentelyssä.

Edistän sosiaali-, terveys- ja hyvinvointialan koulutuksen ja aihealueidemme tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoimintaa mm. toimimalla aktiivisesti Kuntoutuksen tutkimus- ja kehittämisyhdistys Kutke ry:n hallituksessa ja sen tieteellisen toimikunnan puheenjohtajana sekä olemalla mukana toimittamassa Kuntoutus -lehteä.

Minusta lisää LinkedInissä

Blogini Invalidiliiton sivuilla:

"Palvelumuotoilun tuloksena hyvinvointia verkkokursseilta"

"Asevelvollisena vammautuneista tarvitaan lisää tutkittua tietoa"

"Liikuntavammainen vai liikkumisesteinen?"

Työpisteeni sijaitsee Invalidiliiton Esteettömässä toimitalossa, tervetuloa vierailulle!