Harava -lehti

Tutustu viimeiseen Harava -lehden numeroon. Toimitus kiittää kaikkia lukijoita, lehteen kirjoittaneita ja lehdessä tarinansa toisille kertonoita hyvistä lukuhetkistä-  ja vuosista.

Jatkossa julkaisemme artikkeleita ja tarinoita osoitteessa invalidiliittonyt.fi

Voit lukea Haravan e -lehtenä tästä linkistä

Harvinaiset haasteet IV -seminaari

4.10. klo 11-16
Turun Yliopistollinen keskussairaala, Johan Haartman -sali
Harvinaiset haasteet -seminaari on tarkoitettu VSSHP:n alueella työskenteleville sosiaali, -terveys-,kasvatus- ja kuntoutusalan ammattihenkilöille, jotka kohtaavat työssään harvinaista sairautta sairastavia henkilöitä ja heidän läheisiään. Seminaari järjestetään neljättä kertaa Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin, Turun ammattikorkeakoulun terveysalan ja Invalidiliiton yhteistyönä.

Katso seminaarin esite

Harvinaiset haasteet IV -seminaari 4.10.2017 Turku

Jotain myönteistä ja ennakkoluulotonta?

Maailma ei ole vielä suvaitsevainen, ja monet ovat ennakkoluuloisia sekä ajoittain kohtaamisissa tahdittomia. Onneksi on myös toisin, ja siihen voi tarttua!

Olet erityislapsesi kanssa liikkunut monenlaisissa ympäristöissä, ja ohimenevissä arjen tilanteissa. Milloin lapsenne erityisyyteen on suhtauduttu siten, että Sinulle ja lapsellesi on jäänyt myönteinen kokemus kohtaamisesta – jalkapallomatsin lippuluukulla, kesäreissulla eläintarhassa, kirjastoon kirjoja palauttaessa, yleisessä laskiaisriehatapahtumassa – tai missä tahansa, missä olette kohdanneet toisia aikuisia ja lapsia. Mitä silloin tapahtui? (kehon eleet, ilmeet, sanotut sanat, tehdyt teot yms. asiat.)

Kirjoita Heidlle näistä myönteisistä kokemuksistasi! Kuka voisi olla parempi kertomaan kokemuksistaan, kuin erityislapsen vanhempi.

Heidi opiskelee Turun yliopistossa tehden kasvatustieteen gradua. Itsekin erityislapsen vanhempana hän haluaa tuoda esiin myönteisten kokemusten voimaannuttavia vaikutuksia.
Liittestä löydät Heid Pakkasen kirjeen vanhemmille sekä hänen yhteystietonsa.

Kirje erityislasten vanhemmille

Harvinaiset-yksikön uutiskirje

-kesäkuu 2017

Harava-lehti (harvinaiset vamma- ja sairausryhmät)