14.6.2018
Invalidiliitto oli mukana Maailma kylässä –festivaaleilla Helsingin Kaisaniemessä 26.-27.toukokuuta.
Maailma kylässä -festivaalin Invalidiliiton osasto

Esittelimme omalla osastollamme Mahdollisuuksien tori –teltassa toimintaamme Sambiassa ja Etiopiassa.  Osastomme kävijöille järjestettiin kilpailu koskien Invalidiliiton kehitysyhteistyötä. Pääpalkintona oli upea bambupyörä, joka oli myös esillä osastolla.  Polkupyörän bamburunko on tehty käsityönä Ghanassa ja pyörän tuunasi ja kokosi  polkupyöräliike HUG BikeShop Helsingistä. Bambupyörän arvontaan  osallistuvien piti vastata oikein kilpailulomakkeen kaikkiin kysymyksiin koskien toimintaamme Sambiassa ja Etiopiassa, jonka tavoitteena on liikuntavammaisten henkilöiden ihmisoikeuksien edistäminen. Työhön ja toimeentuloon sekä esteettömyyteen liittyvä toiminta on keskiössä. Myös vammaisten naisten ja nuorten asemaa ja oikeuksia vahvistetaan.

Invalidiliiton nuoret aktiivit eli Sofi Djupsjöbacka Vaasasta ja Mia Mäenpää Hyvinkäältä toimivat osastollamme päivystäjinä. Osastollamme kävi tänä vuonna ennätysmäärä ihmisiä eli noin tuhat. Suuren suosion saneeseen kilpailuun osallistui neljäsataa ihmistä.

Bambupyörä ja sen omistaja

Bambupyörän voitti Inka Möttönen Helsingistä. Hän kävi hakemassa  voittonsa liiton keskustoimistolta perjantaina 8. kesäkuuta.  Lisää kuvia ja video osastomme tunnelmista ja Inkasta sekä hänen uudesta bambupyörästään löydät Invalidiliiton kehitysyhteistyön instagram-sivuilta, www.instagram.com/kehy_invalidiliitto.