23.3.2017
Invalidiliiton pääviesti Juha Sipilän hallituksen puoliväliriiheen on vammaisten ihmisten työllistymisen edistäminen. Liiton tavoitteena on, että työllistymisen esteitä puretaan määrätietoisesti. Esteitä voivat olla asenteet tai puutteelliset toimenpiteet työllisyyden tukemiseksi.

Invalidiliitto haluaa kiinnittää pääministeri Sipilän hallituksen huomiota puoliväliriihen alla siihen, että yhteiskunnassa tarvitaan erityisiä toimenpiteitä rakentamaan siltaa vammaisten ihmisten ja työpaikkojen välille. Oheiseen muistioon on listattu keinoja, joilla voitaisiin auttaa vammaisten henkilöiden pääsyä työhön. Parantamalla vammaisten ihmisten työllisyysastetta voidaan lisätä myös heidän osallisuuttaan ja yhteisöllisyyden tunnettaan.

Invalidiliiton terveiset hallitukselle