Yhdistystoiminta

Ryhdistä yhdistystä -verkkokurssi

Kurssilla perehdyt yhdistystoiminnan perusteisiin. Kurssin jälkeen tiedät mitä yhdistystoiminta pitää sisällään, osaat määritellä luottamushenkilöiden tehtävät ja vastuut, ymmärrät mitä yhdistyksen toiminnan vuoteen kuuluu, osaat toimia kokouksessa ja järjestää kokouksen sekä tiedät erilaisia tapoja huolehtia yhdistyksen jäsenistä.

Sanna Leppäjoki-Tiistola

Työskentelen Lounais-Suomen alueella järjestöasiantuntijana tukien paikallisyhdistysten toimintaa ja tehden vaikuttamistyötä Varsinais-Suomen ja Satakunnan maakunnissa.

Tukea yhdistysten neuvontaan

Kurssilla saat tietoa lainsäädännön muutoksista sekä tukea yhdistyksen neuvonnan kehittämiseen.

Voimaa vaikuttamiseen!

Kurssilla saat tietoa, välineitä ja tukea paikalliseen ja alueelliseen vaikuttamistoimintaan.

Terhi Jussila

Toimin Invalidiliiton järjestöjohtajana. Vastuullani on liiton järjestötoiminnan monimuotoinen kokonaisuus.

Reilua yhdistystä rakentamassa

Invalidiliitto käynnisti vuoden 2017 keväällä Reilu Yhdistys- teeman, jolloin avautui kaikille Invalidiliiton jäsenyhdistysten jäsenille suunnattu jäsenkysely. Kysely tavoitti yhteensä 298 henkilöä, koostuen sekä valtakunnallisten että paikallisyhdistyksien jäsenistä.

Aluetoiminta

Liittomme muodostuu kahdeksasta alueesta. Niiden sisällä yhdistykset ja niiden jäsenet tekevät yhteistyötä muun muassa vaikuttamistoiminnan koulutusten ja erilaisten tapahtumien järjestämiseksi.

Jäsenyhdistysten yhteystiedot

Näiltä sivuilta löydät Invalidiliiton jäsenyhdistysten yhteystiedot.

Yhdistystoiminnan perusteet

Yhdistymisvapaus on yksi Suomen perustuslaissa säädetyistä perusoikeuksista. Jokaisella on siis oikeus perustaa yhdistyksiä sekä oikeus liittyä tai olla liittymättä yhdistyksiin. Yhdistyslaki ja säännöt ohjaavat toimintaa.

Webinaarit

Tältä sivulta löydät linkit Invalidiliiton webinaarien tallenteisiin sekä tulevat webinaarit.

Lue lisää tästä