iStudio: Tutustu Invalidiliiton toimintaan ja tavoitteisiin

Invalidiliiton I-studiossa esitellään liiton toimintaa ja sen tavoitteita tiiviisti lyhyissä videokatsauksissa.

Sarjan jaksot

Katja Kuusenmäki ja Laura Andersson i-studiossa.

I-studio jakso 24: Kuntavaalit 2021

Mikä on kevään kuntavaalien merkitys Invalidiliitolle? Minkä asioiden pitäisi muuttua että kunnat tarjoaisivat yhdenvertaista palvelua kaikille kuntalaisille?
kuvassa Katja Kuusenmäki ja Henri Manni

I-studio jakso 23: Kansainvälinen vammaisten päivä

Kansainvälistä vammaisten päivää vietetään jälleen 3.12. Viikon aikana Invalidiliitto ja sen jäsenyhdistykset nostavat esiin vammaisten ihmisten yhdenvertaisen mahdollisuuden osallistua ja elää yhteiskunnassa. Mitä mieltä on ratakelaaja Henry Manni, toteutuuko yhdenvertaisuus vammaisten ihmisten elämässä jo tällä hetkellä?
apuvälinemessut

I-studio jakso 22: Esteetön Suomi -palkinto

Haastateltavina vuoden 2019 Esteetön Suomi -palkinnon saajat arkkitehti Pauno Narjus, LPR-arkkitehdit Oy ja kouluttaja Emilia Mäkiranta, Mainio asenne -palvelukokonaisuuden vetäjä. Kunniamaininnan sai Espoon rantaraitti ja haastateltavana projekti-insinööri Jaana Salo. Palkinnot jaettiin Apuvälinemessujen avajaisten yhteydessä torstaina 7.11.2019 Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa. Haastattelijana Invalidiliiton esteettömyysasiantuntija Ari Kurppa.
kuvassa Katja Kuusenmäki ja Hannu KApanen

I-studio jakso 21: Sopeutumisvalmennus

Mikä on sopeutumisvalmennus? Kenelle tällainen kuntoutus on suunnattu ja maksaako se? Mm. näihin kysymyksiin vastaa Invalidiliiton kuntoutusasiantuntija Hannu Kapanen. Haastattelija Invalidiliiton viestintäasiantuntija Katja Kuusenmäki.
kuvassa Katja Kuusenmäki ja Sinikka Hiekkala

I-studio jakso 20: Invalidiliiton tutkimustoiminta

Mitä tutkimuksella tavoitellaan ja millä tavalla tutkimustieto hyödyttää vammaista henkilöä tai palveluntarjoajia? Entä mikä on ajankohtaista juuri nyt? Kysymyksiin vastaa Invalidiliiton tutkimusjohtaja Sinikka Hiekkala. Haastattelijana Invalidiliiton viestintäasiantuntija Katja Kuusenmäki.
kuvassa Katja Kuusenmäki ja Auli Tynkkynen

I-studio jakso 19: Tuetut lomat

Mitä tarkoitetaan tuetuilla lomilla, kenelle ne on tarkoitettu ja miten sellaista voi hakea? Näihin kysymyksiin vastaa Invalidiliiton koulutussuunnittelija Auli Tynkkynen. Haastattelijana Invalidiliiton viestintäasiantuntija Katja Kuusenmäki.