Invalidiliiton I-studio

Invalidiliiton uudessa I-studiossa esitellään liiton toimintaa ja sen tavoitteita tiiviisti lyhyissä viikottaisissa videokatsauksissa.

Jokaisella kerralla on eri aihe. Ensimmäisenä esitellään Invalidiliiton neuvontapalveluita.

I-studio jakso 1:  Invalidiliiton Neuvontapalvelut (21.2.)

Kenelle neuvontapalvelut on tarkoitettu? Millaisiin ongelmatilanteisiin sieltä saa apua? Muun muassa näihin kysymyksiin annetaan vastaus  ensimmäisessä I-studion jaksossa. Vieraana Invalidiliiton lakimies Petteri Pitkänen sekä haastattelijana liiton viestintäasiantuntija Katja Kuusenmäki

I-studio jakso 2: Harvinaiset-yksikkö (28.2.)

Toinen jakso kertoo Invalidiliiton Harvinaiset-yksiköstä ja se julkaistiin Kansainvälisenä harvinaisten sairauksien päivänä to 28.2. Yksikön suunnittelijat Jenni Kuusela ja Tanja Lehtimäki kertovat, millaista toimintaa ja tapahtumia yksikössä järjestetään ja miksi niihin kannattaa osallistua.

I-studio jakso 3: Eroon ennakkoluuloista - stop syrjinnälle! (7.3.)

Kolmas jakso käsittelee Invalidiliiton eduskuntavaaliteemoista Eroon ennakkoluuloista - stop syrjinnälle! Aiheesta keskustelemassa Invalidiliiton yhteiskuntasuhdejohtaja Laura Andersson sekä liiton lakimies Elina Nieminen.

I-studio jakso 4: Sopivaa työtä kaikille (14.3.)

Tässä jaksossa käsittelemme vammaisten ihmisten työllistymistä. Sopivaa työtä kaikille -teemasta keskustelevat Invalidiliiton pääjohtaja Petri Pohjonen sekä liiton koulutus- ja työllisyysasiantuntija Anne Mäki

I-studio jakso 5: Esteetön yhteiskunta on kaikille yhdenvertainen (21.3.)

Tällä kertaa aiheena on Esteetön yhteiskunta on kaikille yhdenvertainen. Miksi esteettömyyden ja saavutettavuuden toteutuminen on tärkeää? Laajasta aihepiiristä keskustelemassa ESKEn vs. vastaava esteettömyysasiantuntija Johanna Hätönen. Haastattelijana toimii viestintäasiantuntija Katja Kuusenmäki.

Kuudennessa jaksossa käsitellään aihetta Apuvälineet ja kuntoutus tukevat toimintakykyä. Mistä laadukas kuntoutus rakentuu? Entä mikä on apuvälineiden ja avustajakoirien merkitys vammaiselle henkilölle? Asiantuntijoina ovat Invalidiliiton lakimies Henrik Gustafsson ja sosiaali- ja terveyspoliittinen asiantuntija Riitta Saksanen. Haastattelijana tällä kertaa viestintäasiantuntija Katja Kuusenmäki. Jakso julkaistaan to 28.3. Pysy kuulolla!