Yhdenvertaista palvelua kaikille otsikkokuva.

Yhdenvertaista palvelua kaikille

Esteetön asiointi ja saavutettavat palvelut kuuluvat kaikille! Invalidiliitto haluaa kannustaa yrityksiä, yrittäjiä ja muita palveluntarjoajia kehittämään toimintaansa, jotta kaikki asiakkaat saisivat yhdenvertaista palvelua. Yhdenvertaista palvelua kaikille -merkki on osoitus halusta kehittää toimitilojen, palvelun ja tuotteiden esteettömyyttä ja saavutettavuutta.

Yhdenvertaista palvelua kaikille -merkki korvaa aiemmin myönnetyn Helppo liikkua -tunnuksen. Merkin saaminen edellyttää myönteistä suhtautumista ja kehittämishalua esteettömiä ja saavutettavia palveluja kohtaan sekä sitoutumista seuraaviin esteettömyyttä ja saavutettavuutta edistäviin periaatteisiin:

• Esteettömät toimitilat
    - Tilojen kartoittaminen itsearviointilomakkeen ja tarpeen mukaan erikseen tilattavan esteettömyyskartoituksen avulla. Havaittuihin epäkohtiin puuttuminen esteettömyyden edistämiseksi.

• Saavutettavat palvelut
    - Palvelujen kartoittaminen itsearviointilomakkeen ja tarpeen mukaan erikseen tilattavan saavutettavuuskartoituksen avulla. Havaittuihin epäkohtiin puuttuminen saavutettavuuden edistämiseksi.

• Esteettömyyden ja saavutettavuuden jatkuva kehittäminen
    - Esteettömyyden kehittämisprosessista tehdään suunnitelma ja sitä sitoudutaan noudattamaan.

• Esteettömyydestä ja saavutettavuudesta viestiminen
    - Toimitilojen esteettömyydestä ja palvelujen saavutettavuudesta kertominen esim. organisaation omilla verkkosivuilla.

• Vastuuhenkilön nimeäminen
    - Vastuuhenkilön tehtävänä on varmistaa Yhdenvertaista palvelua kaikille -merkin periaatteiden toteutuminen.

Tule mukaan! Tilaa itsearviointimateriaali ja Yhdenvertaista palvelua kaikille -merkki tästä

Mukaan lähtevät toimijat saavat halutessaan nimensä ja toimipaikkansa näkyviin Yhdenvertaista palvelua kaikille -verkkosivuille! > Meille kaikki ovat tervetulleita!