Yhdenvertaista palvelua kaikille otsikkokuva

Yhdenvertaista palvelua kaikille

Esteetön asiointi ja saavutettavat palvelut kuuluvat kaikille! Invalidiliitto haluaa kannustaa yrityksiä ja yrittäjiä kehittämään toimintaansa, jotta kaikki asiakkaat saisivat yhdenvertaista palvelua. Yritykset voivat nyt tilata itselleen Yhdenvertaista palvelua kaikille -merkin osoituksena halustaan kehittää toimitilojensa, palvelujensa ja tuotteidensa esteettömyyttä ja saavutettavuutta.

Yhdenvertaista palvelua kaikille -merkki korvaa aiemmin myönnetyn Helppo liikkua -tunnuksen. Merkin saaminen edellyttää myönteistä suhtautumista ja kehittämishalua esteettömiä ja saavutettavia palveluja kohtaan sekä sitoutumista seuraaviin esteettömyyttä ja saavutettavuutta edistäviin periaatteisiin:

• Esteettömät toimitilat
    - Tilojen kartoittaminen itsearviointilomakkeen ja erikseen tilattavan esteettömyyskartoituksen avulla. Havaittuihin epäkohtiin puuttuminen esteettömyyden edistämiseksi.
  • Saavutettavat palvelut
    - Palvelujen kartoittaminen itsearviointilomakkeen ja erikseen tilattavan saavutettavuuskartoituksen avulla. Havaittuihin epäkohtiin puuttuminen saavutettavuuden edistämiseksi.
  • Esteettömyyden ja saavutettavuuden jatkuva kehittäminen
    - Yritys tekee kehittämisprosessista suunnitelman ja sitoutuu noudattamaan sitä.
  • Esteettömyydestä ja saavutettavuudesta viestiminen
    - Toimitilojen esteettömyydestä ja palvelujen saavutettavuudesta kertominen esim. yrityksen verkkosivuilla.
  • Vastuuhenkilön nimeäminen
    - Yritys nimeää organisaatiostaan vastuuhenkilön, jonka tehtävänä on varmistaa Yhdenvertaista palvelua kaikille -merkin periaatteiden toteutuminen.

Tule mukaan! Tilaa itsearviointimateriaali ja Yhdenvertaista palvelua kaikille -merkki tästä

Mukaan lähtevät yritykset saavat halutessaan nimensä ja toimipaikkansa näkyviin Yhdenvertaista palvelua kaikille -verkkosivuille!