useasta eri kuvasta tehty sope-kooste

Sopeutumisvalmennus

Sopeutumisvalmennuskursseillamme sinulla on mahdollisuus jakaa kokemuksia saman kokeneiden kanssa ja ehkä oppia heiltä jotakin uutta. Tarjoamme voimavarakursseja sekä pari- ja perhekursseja.

Kaipaatko tukea arjessa pärjäämisessäsi ja haluatko keskustella muiden samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien kanssa? Sairastuminen tai vamma aiheuttaa usein erilaisia haasteita arkeen, työhön ja vapaa-aikaan. Myös ihmissuhteiden ylläpito läheisiin ihmisiin vaatii oman aikansa ja paikkansa.

Sopeutumisvalmennuskurssilla sinulla on mahdollisuus irtautua arjestasi ja pysähtyä hetkeksi sekä arvioida omaa tilannettasi eri näkökulmista. Saman kokeneiden kanssa voit jakaa kokemuksiasi ja ehkä oppia heiltä jotakin uutta.

Kurssit on tarkoitettu fyysisesti vammaisille ihmisille ja heidän läheisilleen.

Sopeutumisvalmnneuskurssit toteutetaan Veikkauksen voittovaroista myönnetyllä avustuksella, jolloin ne ovat osallistujille maksuttomia.

Sopeutumisvalmennuksen tietosuojaseloste

Tutustu Invalidiliiton sopeutumisvalmennuksen tietosuojaselosteeseen >>

Tästä löydät sopeutumisvalmennuksen suostumus- ja peruutuslomakkeen henkilötietojen käyttöön >>

ETÄSOPEUTUMIS­VALMENNUS

Sopeutumisvalmennus ei ole enää välimatkoista kiinni. Nyt voit osallistua myös kotoa käsin.

Nämä kurssit eivät ole myöskään diagnoosista kiinni vaan suunniteltu eri tavoin sairastaville ja vammautuneille.

Tästä pääset suoraan etäsopen omille kotisivuille

Pari- ja perhekurssit v. 2019

Miten nivoutuvat yhteen perhearki ja toisen vanhemman vamma tai sairaus? Miten käy parisuhteen ja miten lapset pärjäävät? Onko ketään muuta, joka on kokenut saman?

Pari- ja perhekursseilla keskustellaan, etsitään vastauksia ja jaetaan kokemuksia. Kursseilla rentoudutaan mukavan ohjelman parissa ja irrottaudutaan arjesta viihtyisässä paikassa. Perhekursseilla myös lapset on huomioitu.

Klikkaamalla kurssin nimeä pääset suoraan kurssin yksityiskohtaisiin tietoihin ja hakulomakkeelle!

Vammainen aikuinen ja hänen vanhempansa; Härmän kylpylä

Puhetta perheeseen -perhekurssi; Kylpylähotelli Scandic Aulanko, Hämeenlinna

LASSO-perhesope

Olemme mukana  LASSO-hankkeessa, jossa kehitetään uudenlaisia perhekurssimalleja yhdessä perheiden, ammattilaisten ja järjestöjen kanssa.

Syksyllä 2019 järjestetään avomuotoisia perhekursseja kolmella yliopistollisen sairaalan alueella; Helsingin, Kuopion ja Turun seudulla. Kursseille voi osallistua koko perhe. Kurssit ovat tarkoitettu eri tavoin vammaisten ja pitkäaikaissairaiden lasten perheille ja kurssille osallistuminen ei edellytä, että lapsella on diagnoosi.

Avomuotoisuus tarkoittaa, että iltaisin ei ole järjestettyä ohjelmaa, joten perheet voivat käydä kurssilla kotoa käsin. Hankkeen aikana järjestettävät kurssit ovat osa LASSO-kehittämishanketta. Kursseille osallistuvat perheet ovat osaltaan kehittämässä uusia kurssimalleja.

Tästä pääset suoraan LASSO-hankkeen kotisivuille

Teemalliset sopeutumisvalmennuskurssit v. 2019

Rasittaako vamma tai sairaus kohtuuttomasti sinua vai kaipaatko neuvoja ja vertaistukea arkeasi helpottamaan? Etsitkö uutta puhtia tai keinoja pärjätä kivun tai tuoreen proteesin kanssa?

Voimavarakursseilla löydetään uusia voimia ja keinoja arjen haasteiden helpottamiseksi.

Tämän vuoden 2019 kurssin haku on jo päättynyt. Voit kysyä peruutuspaikkoja s-postilla:

sopeutumisvalmennus@invalidiliitto.fi tai soittamalla

Ulla Leivo-Lahti p. 044 7650 678 tai Hannu Kapanen p. 044 4650 555

Kaikkien kurssien tiedot löytyvät oheisen linkin takaa:

Invalidiliiton sopeutumisvalmennuskalenteri

Veikkauksen logo