Ihmisiä sopeutusmiskurseilla. Kuvituskuva.
Kursseillamme sinulla on mahdollisuus jakaa kokemuksia saman kokeneiden kanssa ja ehkä oppia heiltä jotakin uutta. Tarjoamme fyysisesti toimintarajoitteisille henkilöille teemoitettuja kursseja sekä pari- ja perhekursseja.

Vuoden 2024 kurssitarjonta on julkaistu!

Vuoden 2024 kurssitarjontamme löytyy sivuvalikon Teemalliset kurssit ja Pari -ja perhekurssit otsikoiden alta.  Jokaisen kurssin kohdalta löytyy linkki, josta saat hieman lisätietoa kursseista ja samalla pääset täyttämään sähköisen hakemuksen. Muutaman kurssin aikataulu kaipaa vielä tarkennuksia, mutta päivitämme tiedot mahdollisimman pian.

Oheisesta videosta (kesto 2min 18sek.) pääset katsomaan mitä Invalidiliiton Sopeutumista tukevat kurssit tarkoittavat.

Kaipaatko tukea arjessa pärjäämisessäsi ja haluatko keskustella muiden samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien kanssa? Sairastuminen tai vamma aiheuttaa usein erilaisia haasteita arkeen, työhön ja vapaa-aikaan. Myös ihmissuhteiden ylläpito läheisiin ihmisiin vaatii oman aikansa ja paikkansa.

Kurssilla sinulla on mahdollisuus irtautua arjestasi ja pysähtyä hetkeksi sekä arvioida omaa tilannettasi eri näkökulmista. Saman kokeneiden kanssa voit jakaa kokemuksiasi ja ehkä oppia heiltä jotakin uutta.

Kursseille hakeudutaan usein heti sairastumisen tai vammautumisen jälkeen, mutta elämäntilanteiden muuttuessa kurssit ovat ajankohtaisia myöhemminkin. Esimerkiksi työssä selviytyminen ja perhe-elämän muutokset voivat tuoda uusia haasteita arkeen.

Kurssit on tarkoitettu fyysisesti vammaisille henkilöille ja heidän läheisilleen.

Kurssit toteutetaan Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskuksen (STEA) myöntämällä kohdennetulla avustuksella, jolloin ne ovat osallistujille maksuttomia.  Kurssiemme matkakorvauskäytäntö  muuttui vuoden 2022 alusta. Lisätietoa muutoksesta löydät täältä. (aukeaa uuteen sivuun).

Sopeutumista tukevien kurssien palautteet vuodelta 2023

Sopeutumisvalmennuskurssien palautteita vuodelta 2019.

Veikkauksen logo

Lisätietoa kursseista ja hakemisesta

Kurssimme ovat osallistujille maksuttomia. Kurssien ohjelma on ryhmämuotoista ja päivittäin ohjattua ohjelmaa on noin kuusi tuntia. Kursseille haetaan sähköisesti tai paperisella lomakkeella.