Kalenteri, kyniä ja kukkia pöydällä. Kuvituskuva.
Uutisia ja tapahtumia Harvinaiset-yksikössä.

Kevään tapahtumat

Poikkeusolosuhteet ja koronavirus siirtää lähitapahtumat myöhempään ajankohtaan. Kaikki Invalidiliiton järjestämät lähitapaamiset on peruttu kesäkuun loppuun asti. Sen sijaan olemme lisänneet verkossa tapahtuvia luentoja ja koulutuksia, joihin kannattaa tutustua.  Työskentelemme etänä, joten Harvinaiset-yksikön toiminta jatkuu normaalisti etäyhteyksiä käyttäen. Ollaan yhteydessä!

Lue lisää koronatilanteen vaikutuksista Invalidiliiton toiminnassa >>

Vertaischateja harvinaisille Tukinet.net -sivustolla

Tule mukaan keskustelemaan, jakamaan kokemuksiasi, kysymään ja saamaan vertaistukea muilta harvinaisilta ja harvinaisten läheisiltä. Keskustelut käydään Tukinet.net -sivustolla anonyymisti.

• Harvinaisten 18-30 v. nuorten vertaischat ke 22.4. klo 18.-19.30
  • Harvinaisten aikuisten vertaischat ke 29.4. klo 18.-19.30

Katso lisätiedot ja osallistumisohjeet chateihin.

Webinaareja harvinaissairaille

Verkkoluennot tarjoavat piristystä ja keinoja lisätä omaa hyvinvointiaan poikkeusolosuhteissa. Verkkoluennoille osallistutaan tietokoneella tai älypuhelimella. Webinaarit ovat kestoltaan 1,5 h ja sisältävät luennon sekä kysymyksiä tai kommentteja.

Kokonaisvaltainen hyvinvointi ja stressinsietokyvyn lisääminen -webinaari
Yleislääkäri ja personal trainer Veera Niskanen kertoo miten voit lisätä kokonaisvaltaisesti hyvinvointia ja stressinsietokykyäsi. HUOM! Webinaari siirretään myöhempään ajankohtaan sairastapauksen vuoksi. Pahoittelemme tilannetta ja ilmoitamme uuden ajankohdan mahdollisimman pian.

Hengitys ja liike - arjen voimavarana -webinaari
Tiistaina 28.4 klo 17.-18.30 fysioterapeutti ja ratkaisukeskeinen terapeutti Outi Kainunkangas ohjaa lempeitä ja kehoa avaavia harjoituksia, jotka sopivat harvinaissairaille.

Lue lisää ja ilmoittaudu 27.4 mennessä täältä >>

Seksuaalisuus ja harvinainen sairaus -webinaari
Tiistaina 5.5. klo 17.-18.30 keskitytään seksuaalisuus -teemaan erityistason seksuaaliterapeutti Tanja Rothin johdatuksella. Luento on tarkoitettu aikuisille harvinaissairaille. Webinaarin osallistujamäärä on rajattu max. 6 osallistujaan aiheen vuoksi.

Ilmoittaudu mukaan webinaariin viimeistään 4.5.

Itsemyötätunnon lisääminen poikkeusolosuhteissa -webinaari
Torstaina 14.5 hyvinvointivalmentaja Terttu Tolonen kertoo myötätuntokeskeisistä menetelmistä ja ymmärryksen lisäämisestä itseä kohtaan.

Lue lisää ja ilmoittaudu 13.5 mennessä täältä >>

Kevään aikana on tarjolla laaja kirjo erilaisia verkkokoulutuksia, luentoja ja osallistumismahdollisuuksia. Kaikki nämä löydät Invalidiliiton tapahtumakalenterista täältä >>

Aiempien webinaarien tallenteet löydät Invalidiliiton I-kanavalta täältä >>

Harvinaiset-yksikön uutiskirje