9.5.2018
Invalidiliitto viettää Helppo liikkua -viikkoa tänä keväänä Invalidiliiton 80-vuotisjuhlavuoden merkeissä, sillä juhlavuoden teemana on esteettömyys ja yhdenvertaisuus. "Esteettömyys kuuluu kaikille" -teemaa tuomme esille Helppo liikkua -viikolla toukokuussa 14.–20.toukokuuta ja Esteettömyyspäivänä 17. toukokuuta.

Invalidiliitto ja Espoon kaupunki haastavat muut Suomen kaupungit tuomaan esille kaupungeistaan hyvän esteettömyysteon. Se voi olla jo olemassa oleva asia tai idea sellaiseksi. Haaste lähtee kaupungeille Helppo liikkua -viikolla. Parhaat esteettömyysteot julkistetaan Invalidiliiton juhlaseminaarissa 15. marraskuuta.

– Meille Invalidiliitossa esteettömyys ja esteetön liikkuminen on tärkeä osa toimintaamme. Hyvän esteettömyysteon myötä saamme nostettua esteettömyyttä esille myös kaupungeissa, Invalidiliiton pääjohtaja Petri Pohjonen sanoo.

Espoon kaupunginjohtaja Jukka Mäkelä on tyytyväinen siihen että, Espoon kaupunki on yhdessä Invalidiliiton kanssa haastamassa muita kaupunkeja mukaan.

– Esteettömyys on tärkeää myös meille Espoossa ja edistämme sitä kaupungissamme monin eri tavoin, sanoo Mäkelä.

Lisätietoa: pääjohtaja Petri Pohjonen, Invalidiliitto, 050 2842, petri.pohjonen@invalidiliitto.fi