Puuhakirjojen 2023 kannet, jossa lapsia ja avustajakoira
28.12.2022
Invalidiliiton Lapsikampanja 2023 kerää varoja vammaisten lasten ja lapsiperheiden hyväksi. Työllämme tuemme koko perheen jaksamista tarjoamalla sopeutumisvalmennusta, vertaistukea, leirejä ja mm. neuvontapalveluita. Voit tukea kampanjaamme usein eri tavoin.

Invalidiliiton Lapsikampanja 2023 on käynnistynyt

Invalidiliiton Lapsikampanjassa 2023 keräämme varoja vammaisten lasten ja heidän perheittensä tukemiseen tehtävälle työlle. Olemme tänä vuonna tehneet jo 85 vuotta työtä vammaisten ihmisten oikeuksien puolesta Suomessa.

Kun perheeseen syntyy vammainen lapsi, kokee perhe syntymän ilon sijaan pelkoa ja hätää uuden äärellä. Mikä on lapseni tulevaisuus, osaanko minä, riitämmekö me, mitä nyt tapahtuu? Miten tästä eteenpäin?

Pelko lapsen ja koko perheen selviytymisestä ja pärjäämisestä on todellinen, sillä tutkimukset osoittavat, että liikuntarajoitteisten lasten syrjäytymisriski on moninkertainen terveisiin lapsiin verrattuna, ja he kokevat huomattavasti useammin esimerkiksi uhkailua, sanallista kiusaa ja fyysistä väkivaltaa kuin muut nuoret.

Kasperin tarina

Kerroimme viime vuonna vaikeasti liikuntavammaisen Kasperin tarinan. Hän kohtasi ulkopuolisten ennakkoluulot jo vastasyntyneenä pienokaisena. Nyt Kasper on reipas ja iloinen 9-vuotias, vaikka hänen tilanteensa ei ole parantunut vaan on entistä huonompi. Koko vuosi 2022 oli hänelle haasteellinen uusien diagnoosienkin vuoksi.

Lue Kasperin tarina tästä.

Kasper leikkii

Invalidiliitto tukee vammaisia lapsia ja lapsiperheitä esimerkiksi ryhmätoiminnan ja vertaistuen keinoin.

– "Se, että Invalidiliitto on olemassa ja toimii arjessa, se on suuri lohtu – joku tekee tätä työtä mun puolesta!”, huokaa Kasperin äiti kiitollisena.

Sinä voit mahdollistaa tärkeän työn jatkumisen esimerkiksi näin:

1. Lahjoita keräykseemme ja mahdollista vertaistukihenkilöiden koulutus. Kasperin äiti, kuten moni muukin vertaistukea saanut ihminen, tarjoaa vertaistukea edelleen muille vastaavassa tilanteessa oleville. Lahjoittamalla varmistat sen, että jokainen vammainen lapsi ja lapsiperhe tulee nähdyksi, kuulluksi ja ymmärretyksi – nyt ja tulevaisuudessa.

2. Seuraa Invalidiliiton viestintää verkossa ja sosiaalisessa mediassa: Tykkäämällä ja jakamalla esimerkiksi sosiaalisen median kautta tarinoita Invalidiliiton työstä jaat tärkeää viestiämme eteenpäin.

3. Osta omaksi tai lahjoita eteenpäin Invalidiliiton puuhakirja! Kasvatusalan ammattilaisilta saamamme palautteen perusteella puuhakirja tarjoaa alakouluikäisille lapsille hyvän mahdollisuuden torjua ennakkoluuloja ja edistää erilaisuuden ymmärtämistä. Lue lisää Invalidiliiton Puuhakirjasta.

Haastamme Sinut mukaan Lapsikampanjaan 2023

Osallistu Invalidiliiton Lapsikampanjaan 2023 ja auta meitä työssämme lapsiperheiden ja vammaisten lasten tukemiseksi sopeutumisvalmennuksen, vertaistuen, leiritoiminnan ja neuvontapalveluiden keinoin. – Jokainen lahjoitus on työllemme tärkeä!

Lahjoitusvaroilla järjestämme vammaisille lapsille ja heidän perheilleen sopeutumivalmennusta, vertaistukitapaamisia, leirejä ja neuvontapalveluita. Invalidiliitto edistää yhdenvertaisuutta ja esteettömyyttä myös vaikuttamalla yhteiskunnalliseen päätöksentekoon ja auttamalla yksittäisiä ihmisiä saamaan heille lakisääteisesti kuuluvan tuen ja avun.

Osallistu keräykseen yrityksesi nimissä

Ota yhteyttä, niin kerromme Sinulle hyviä tapoja tehdä tukesi näkyväksi esimerkiksi erilaisten lahjoituspakettien kautta. Tavoitat meidät sähköpostitse: varainhankinta@invalidiliitto.fi tai puhelimitse numerosta 044 765 0510 (arkisin klo 8-16).

Lahjoita

Lahjoitustunnus 2023 Lapsikampanja