Puuhakirjan piirroshahmot vilkuttavat.
31.12.2021
Tutkimusten mukaan vammaiset lapset ja nuoret kohtaavat moninkertaisesti enemmän kiusaamista kuin muut. Invalidiliiton lapsikampanja avaa kolme tapaa tukea Invalidiliiton työtä yhdenvertaisuuden hyväksi.

Tutkimukset osoittavat, että lähes puolet liikuntarajoitteisista lapsista ja nuorista kokee kiusaamista. Heidän syrjäytymisriskinsä on moninkertainen, ja he kokevat huomattavasti useammin esimerkiksi uhkailua ja fyysistä väkivaltaa kuin muut nuoret keskimäärin.

Vaikeasti liikuntavammainen Kasper kohtasi ulkopuolisten ennakkoluulot jo vastasyntyneenä pienokaisena. Nyt Kasper on reipas ja iloinen tokaluokkalainen, joka näytti äidin sanojen mukaan närhen munat kaikille ennusteille ja ennakkoluuloille.

Lue Kasperin tarina tästä.

Tokaluokkalainen Kasper hymyilee

Invalidiliitto tukee vammaisia lapsia ja lapsiperheitä esimerkiksi ryhmätoiminnan ja vertaistuen keinoin.

– Se, että Invalidiliitto on olemassa ja toimii arjessa, se on suuri lohtu – joku tekee tätä työtä mun puolesta!”, huokaa Kasperin äiti kiitollisena.

Sinä voit mahdollistaa tärkeän työn jatkumisen esimerkiksi näin:

1. Lahjoita keräykseemme ja mahdollista vertaistukihenkilöiden koulutus. Kasperin äiti, kuten moni muukin vertaistukea saanut ihminen, tarjoaa vertaistukea edelleen muille vastaavassa tilanteessa oleville. Lahjoittamalla varmistat sen, että jokainen vammainen lapsi ja lapsiperhe tulee nähdyksi, kuulluksi ja ymmärretyksi – nyt ja tulevaisuudessa.
  2. Seuraa Invalidiliiton viestintää verkossa ja sosiaalisessa mediassa: Tykkäämällä ja jakamalla esimerkiksi sosiaalisen median kautta tarinoita Invalidiliiton työstä jaat tärkeää viestiä eteenpäin. Tulossa on esimerkiksi Harvinaisten sairauksien päivän yrityshaaste, joka näkyy eri viestintäkanavissamme, ja kannustaa myös yrityksiä tukemaan työtä yhdenvertaisuuden hyväksi.
  3. Osta omaksi tai lahjoita eteenpäin Invalidiliiton Avustajakoira Alin ja Puuhajengin tehtävät -puuhakirja! Kasvatusalan ammattilaisilta saamamme palautteen perusteella puuhakirja tarjoaa alakouluikäisille lapsille hyvän mahdollisuuden torjua ennakkoluuloja ja edistää erilaisuuden ymmärtämistä. Lue lisää Invalidiliiton Puuhakirjasta.

Osallistu Invalidiliiton lapsikampanjaan 2022, ja auta meitä varmistamaan, että jokainen pieni ihminen saa osallistua, liikkua, leikkiä ja elää täysipainoista elämää.

Lahjoitusvaroilla järjestämme vammaisille lapsille ja heidän perheilleen esimerkiksi leirejä ja vertaisryhmätoimintaa. Invalidiliitto edistää yhdenvertaisuutta ja esteettömyyttä myös vaikuttamalla yhteiskunnalliseen päätöksentekoon ja auttamalla yksittäisiä ihmisiä saamaan heille lakisääteisesti kuuluvan tuen ja avun.

Haluatko osallistua keräykseemme yrityksesi puolesta?

Otathan yhteyttä, niin kerromme sinulle hyviä tapoja tehdä tukesi näkyväksi esimerkiksi erilaisten lahjoituspakettien kautta. Tavoitat meidät sähköpostitse: varainhankinta@invalidiliitto.fi tai puhelimitse numerosta 044 765 0510 (arkisin klo 8-16).

Lahjoita

Lahjoitustunnus yrityksille lapsikampanja 2022