8.5.2018
Invalidiliiton Helppo liikkua -verkkosivuston karttapalveluun voit merkata paikkoja, joissa on helppo tai vaikea liikkua.

Invalidiliiton Helppo liikkua -verkkosivuston karttapalvelu osoitteessa, www.helppoliikkua.fi auttaa jokaista, joka liikkuu vaikka lastenvaunujen tai apuvälineen kanssa. Käy merkkaamassa karttapalveluun, jos joku paikka on erityisen hankala tai jos jossain on helppo kulkea. Seuraava kävijä saa vinkin ja osaa valita sopivan kaupan, uimahallin, elokuvateatterin tai hotellin.

Merkitse kohde näin:

• Klikkaa www.helppoliikkua.fi -sivun kartan oikeassa reunassa olevaa Lisää kohde-painiketta.
  • Valitse onko kohteessa helppo vai vaikea liikkua. Jos helppo liikkua, paina ylöspäin olevaa peukkua. Ja jos taas kohteessa on vaikea liikkua, valitse alaspäin oleva peukku.
  • Tämän jälkeen lisää kohde eli missä kohde sijaitsee. Voit klikata merkin kartalle tai vastaavasti kirjoittaa kohteen osoitteen.
  • Anna kohteelle nimi.
  • Kirjoita kohteesta jotain. Halutessasi voit jakaa myös kuvan kohteesta.

Sivustolta voit myös etsiä paikkoja, joissa on helppo tai vaikea liikkua.

Invalidiliitto viettää Helppo liikkua -viikkoa tänä keväänä 80-vuotisjuhlavuoden merkeissä, sillä juhlavuoden teemana on esteettömyys ja yhdenvertaisuus. "Esteettömyys kuuluu kaikille" -teemaa tuomme esille Helppo liikkua -viikolla toukokuussa 14.–20. toukokuuta ja Esteettömyyspäivänä 17. toukokuuta.