Vertaistukihenkilö

Tuonosten tarina

Nummelalaisen Tanja ja Janne Tuonosen perheen johdatti mukaan Invalidiliiton jäsenyhdistyksen – Suomen Kampurajalkayhdistys Skyryn – toimintaan Jannen ja perheen 2-vuotiaan tyttären kampurajalkaisuus. Nyt Tuonoset ovat Invalidiliiton kouluttama vertaistukiperhe, joka pystyy tasaamaan kampurajalkaisten ja heidän perheidensä huolta ja näyttämään omalla esimerkillään, että kaikki ihan oikeasti järjestyy.

Lue Tuonosten tarina

Vertaistukijaksi

Kouluttamme ja välittämme vertaistukijoita sekä ylläpidämme vertaistukijarekisteriä. Vertaistukijana voi toimia henkilö tai perhe.

Vertaistukihenkilö

Koulutamme yksityishenkilöitä toimimaan vertaistukihenkilöinä. Näin luomme yhteyksiä samanlaisessa elämäntilanteessa olevien henkilöiden välille, mikä auttaa sopeutumaan uuteen tilanteeseen.

Vertaistuki

Vertaistuen kautta sinä tai perheesi saatte kannustusta ja käytännön neuvoja henkilöltä, jolla on samanlainen kokemus kuin sinulla. Järjestelmällinen vertaistukitoiminta on yksi tärkeistä tehtävistämme.