Kehitysyhteistyö

Olemme on osa maailmanlaajuista vammaisten ihmisten liikettä, jonka päämääränä on vammaisten ihmisten ihmisoikeuksien toteutuminen ja yhdenvertaisten mahdollisuuksien saavuttaminen Suomessa ja muualla maailmassa.

Teemme kehitysyhteistyötä Sambiassa ja Etiopiassa. Kehitysyhteistyö on osa vammaiskumppanuusohjelmaa, joka rahoitetaan pääosin Suomen ulkoasiainministeriön kehitysyhteistyövaroilla. Vammaiskumppanuudessa toimii yhdeksän suomalaista vammaisjärjestöä, jotka toteuttavat hankkeita kehitysmaissa.

Meillä on yksi hanke sambialaisen sisarjärjestön ZNAPDin kanssa.

• D&I-hanke (ZNAPD Programme for Democracy and Inclusion) vahvistaa ZNAPDia valtakunnallisena vammaisjärjestönä Sambiassa sekä tarjoaa sen jäsenille tukea arjessa selviytymiseen ja toimeentuloon. Hanke keskittyy erityisesti aluetason kehittämiseen ja toimeentulohankkeisiin. Ruohonjuuritason toiminnan tukeminen on hankkeen ytimessä.

Teemme myös yhteistyötä etiopialaisen liikuntavammajärjestön Disability Development Initiativen (DDI) kanssa. Tuemme DDIn hanketta, joka järjestää ammatillista koulutusta ja työllistää vammaisia ihmisiä Addis Abebassa.

Tarjoamme asiantuntemusta esteettömyysasioissa etiopialaisten käyttöön. Etiopiassa on käynnissä PIEE-hanke, jossa vammaiset ihmiset ovat perustaneet 12 mikrolaina- ja pienyritysryhmää tuellamme.

Lisätietoja Invalidiliiton kehitysyhteistyöstä kansainvälisten asioiden koordinaattorilta Laura Poussalta, p. +358 44 7650 662, laura.poussa@invalidiliitto.fi

Ajankohtaista Invalidiliiton kehitysyhteistyöstä

10.1.2019 Invalidiliiton esteettömyysosaamisen vienti Etiopiaan jatkuu

22.11.2018 Terveiset kuumasta Sambiasta!

26.9.2018 Invalidiliiton kehitysyhteistyö on tuottanut tulosta Sambiassa

14.9.2018 Kansalaisjärjestöjen kehitysyhteistyö tekee arvokasta työtä