Invalidiliitto oli torstaina 30. marraskuuta eduskunnassa kertomassa toimeentulohaasteesta.

Invalidiliiton ja eduskunnan VAMYT-ryhmän järjestämässä tilaisuudessa keskusteltiin vilkkaasti niin esteettömyydestä, sotesta, avustajakoirista kuin vammaislakien yhdistämisestäkin.

Paikalla olivat kansanedustajat Johanna Karimäki, Veronica Rehn-Kivi, Niilo Keränen, Anneli Kiljunen, Sari Sarkomaa, Hannu Hoskonen, Pekka Puska, Heli Järvinen, Päivi Räsänen, Arto Satonen ja Sirpa Paatero sekä avustajat Ilpo Haalisto ja Teemu Huikuri. Invalidiliitosta paikalla olivat pääjohtaja Petri Pohjonen ja yhteiskuntasuhdejohtaja Laura Andersson.

Kuva
Koontikuva toimeentulohaasteeseen osallistuneista kansanedustajista

Sote-uudistus

Sanna Marinin hallitusohjelman mukainen mittava sosiaali- ja terveydenhuollon sekä pelastustoimen uudistuksen, ns. sote-uudistuksen toimeenpano on alkanut monien vuosien valmistelun ja odottelun jälkeen. Sosiaali- ja terveydenhuollon sekä pelastustoimen järjestämisvastuun siirtämistä koskevat lait kunnilta hyvinvointialueille on hyväksytty. Sote-uudistuksella on tarkoitus vastata toimintaympäristön muutoksiin ja turvata yhdenvertaiset sosiaali- ja terveydenhuollon palvelut.