kuvituskuva.
21.2.2022
Invalidiliiton kevään Ajankohtaista vammaispolitiikassa -verkkokeskusteluissa käsitellään ajankohtaisia, vammaisten ihmisten arkeen liittyviä aiheita. Tavoitteena on lisätä vuoropuhelua jäsenistön ja muiden vammaispolitiikasta kiinnostuneiden tahojen kanssa.

Ensimmäisen verkkokeskustelun aiheena on Askeleita kohti yhdenvertaista ja esteetöntä liikkumista. Silloin keskustellaan taksien liikenneturvallisuudesta, vammaispalvelujen kuljetuspalveluista ja vammaisten pysäköintikysymyksistä. Keskustelua johdattelevat Invalidiliitosta sosiaali- ja terveyspoliittinen asiantuntija Riitta Saksanen ja järjestöasiantuntija Sanna Leppäjoki-Tiistola.

Lakiluonnos vammaispalvelulainsäädännön uudistamisesta on parhaillaan lausuntokierroksella. Invalidiliitto on aktiivisesti pyrkinyt vaikuttamaan uudistukseen. Henkilökohtaisen avun ideologiasta ja voimavaraedellytyksestä käytävää keskustelua luotsaavat Invalidiliiton lakimies Elina Nieminen ja yhteiskuntasuhdejohtaja Laura Andersson.

Tervetuloa keskustelemaan tai kuuntelemaan!

Verkkokeskustelut toteutetaan etäyhteydellä Teamsin välityksellä. Osallistuminen on maksutonta.

Osallistu verkkokeskusteluun joko ilmoittautumalla viimeistään paria päivää aikaisemmin yllä olevista linkeistä, jolloin saat keskustelulinkin edellisenä päivänä. Voit myös osallistua suoraan tapahtumasivuilla olevista linkeistä.

Mikäli kaipaat lisätietoja tai haluat lähettää aihe-ehdotuksia seuraaviin verkkokeskusteluihin, ota yhteyttä Invalidiliiton koulutussuunnittelija Auli Tynkkyseen, auli.tynkkynen@invalidiliitto.fi, p. 040 778 8690.