Kuvituskuva.
Vaaleissa ehdokkaana oleminen on tärkeää niin demokratian edistämisen kuin osallisuuden lisäämisenkin kannalta. Tälle sivulle on koottu Invalidiliiton tarjoamaa aluevaaliehdokkuutta tukevaa materiaalia ja vinkkejä.

Ehdokkaiden nimet kotisivuille

Invalidiliitto julkaisee ehdokkaaksi ryhtyneiden jäsentensä nimet heidän suostumuksellaan liiton kotisivulla. Jos haluat tietosi (nimi, hyvinvointialue, puolue, jäsenyhdistys, sosiaalisen median kanavat) tälle sivulle, lähetä ne osoitteeseen kirsi.tervamaki@invalidiliitto.fi.

Halutessasi voit myös mainostaa aluevaaliehdokkuuttasi IT-lehdessä edullisesti. Saat IT-lehden vaali-ilmoituksesta 70 prosentin alennuksen listahinnoista. Lisätietoa: Paula Kaijanto, p. 040 707 1966, paula.kaijanto@media.fi

Blogi jäsenlehden kotisivulla

Ehdokkaana sinulla on mahdollisuus julkaista blogiteksti jäsenlehtemme kotisivulla. Blogitekstissä voit pohtia jotain aluevaaleihin liittyvää teemaa tai vaikka Invalidiliiton aluevaalitavoitteita. Invalidiliiton aluevaalitavoitteet löydät liiton kotisivuilta.

Ohjeet blogitekstille

• Tekstin pituus maksimissaan 1,5 sivua. Fonttikoko 12 ja riviväli 1,5.
  • Tekstissä pitää olla pääotsikko ja mahdollisesti myös väliotsikoita. Invalidiliitolla on oikeus muokata otsikoita.
  • Yhdeltä kirjoittajalta julkaistaan vain yksi blogiteksti.
  • Tekstissä ei saa olla herjaavaa, loukkaavaa, rasistista tai muuta epäasiallista sisältöä.
  • Lähetä teksti osoitteeseen kirsi.tervamaki@invalidiliitto.fi. Kirjoita viestin aiheeksi: Aluevaaliblogi.
  • Liitä lähettämäsi tekstin mukana nimesi, puolue, hyvinvointialue ja jäsenyhdistys, johon kuulut.
  • Invalidiliitto pidättää oikeuden blogikirjoitusten julkaisemiseen.

Hyödynnä Invalidiliiton materiaaleja

Suosittelemme hyödyntämään vaalikampanjassa Invalidiliiton omia vaalitavoitteita. Vaikka varmasti sanoitat omat teemasi monin osin itse ja ne kumpuavat juuri sinun hyvinvointialueesi mahdollisuuksista ja ongelmista, saat toivottavasti apua ja hyötyä myös liiton vaalitavoitteista. Tutustu Invalidiliiton aluevaalitavoitteisiin liiton kotisivuilla.

Sähköisesti jaettavaa materiaalia kannattaa myös hyödyntää. Invalidiliitto toimii aktiivisesti sosiaalisessa mediassa ja toivoo, että liiton jäsenet sekä aluevaaliehdokkaat tekevät samoin. Aihetunnisteina toimii #YhdenvertaistaPalveluaKaikille. Voit liittää mukaan myös Invalidiliiton some-tilin, @Invalidiliitto. Aluevaalikeskustelua käydään myös aihetunnisteen #aluevaalit alla. Sähköiset aluevaalimateriaalit löydät myös liiton kotisivuilta

Verkostoidu!

Invalidiliiton alueelliset vaikuttajaverkostot ovat mainio verkostoitumisen paikka ja jos et vielä ole oman alueesi verkostossa mukana, suosittelemme lämpimästi liittymään. Verkostoja koordinoi alueen järjestöasiantuntija. Vaikka et lähtisi ehdolle näissä aluevaaleissa, olet tervetullut vaikuttajaverkostoon, jos yhteiskunnallisten asioiden ja vaikuttamisen parissa toimiminen kiinnostavat. Luvassa ajatusten vaihtoa ja taustatukea sekä kiinnostavia keskusteluja. Invalidiliiton alueelliset vaikuttajaverkostot ja järjestöasiantuntijoiden yhteystiedot löydät liiton kotisivuilta.