• Jari Peltola
    Jari Peltola, lähettäjä, eläkeläinen
  • Keijo Kaskiaho
    Keijo Kaskiaho, sosiaalineuvos

Olen tällä hetkellä Kouvolan Seudun Invalidien puheenjohtaja. Liittovaltuustossa olen ollut usemamman kauden ja viimeiset neljä vuotta Invalidiliiton Vaikuttamisen tuki- työryhmän puheenjohtaja. Vammaisasiat ovat minulle todella tuttuja. Toimin viisi vuotta STM/THL:n työryhmässä, joka laati nettiin Vammaispalvelujen käsikirjan, joka on virkamiesten apuvälineenä päättäessä vammaisten asioita. Tulen seuraamaan miten YK:n vammaisospimusta tullaan noudattamaan kaikissa vammaisia koskevissa asioissa.

• Päivi Mielikäinen
    Päivi Mielikäinen, vastaanottosihteeri

Vammaisasiat ja vaikuttaminen ovat kuuluneet arkeeni koko elämäni ajan. Työskentelin 18 vuotta järjestösihteerinä Etelä-Saimaan Invalidit ry:ssä. Etelä-Saimaan CP-yhdistyksen toiminnassa olen toiminut vuosikymmeniä. Yhdistyksissä, alueella ja Invaliliittossa mielestäni tärkeintä on yhdessä vaikuttaminen jäsenistöä kuunnellen. Haluan olla vaikuttamassa Invalidiliitossa siihen, että tulevaisuudessa me kaikki olemme yhdenvertaisia ja voimme elää saavutettavassa ja esteettömässa Suomessa. Yhdessä.

• Ritva Korhonen
    Ritva Korhonen, eläkeläinen

Olen ollut Lahden Seudun Invalidien jäsen lähes 30 vuotta ja kuulun sen hallitukseen. Lahden kaupungin vammaisneuvostossa neljäs nelivuotiskausi alkoi juuri. Myös Lahden järjestökeskuksen hallitukseen olen kuulunut pitkään. Olen Lahden Talojen asukashallituksen jäsen ja toimin myös joissakin muissa yhdistyksissä aktiivisesti. Toivon että työni jatkuu myös Invalidiliiton valtuustossa.

• Anne Pitkäpaasi
    Anne Pitkäpaasi, eläkkeellä, työnohjaaja

Olen 64-vuotias nainen ja työskennellyt 32 vuotta edunvalvontatyössä. Siksi suostuin ehdokkaaksi ja haluan olla vaikuttamassa meitä jokaista koskettaviin asioihin. Myös yhdistysten yhteistyö ja toiminta kiinnostaa minua. Tiedän, että aktiivit ikääntyvät ja uusia niin nuoria kuin muutoinkin innokkaita ihmisiä tarvitaan mukaan. Yhteistyö yhdistysten kanssa on välttämätöntä. Vammaisten asiat, soteuudistus mukaan lukien, ovat tärkeitä. Niihin voimme vaikuttaa verkostoitumalla eri toimijoiden kanssa.

• Sami Tervo
    Sami Tervo, tietohallintosuunnittelija

Minulla on halu auttaa ihmisiä löytämään mahdollisuuksia osallistua ja elää tasa-arvoista elämää.  Tahdon oman kokemukseni kautta opastaa ihmisiä itse löytämään ja ymmärtämään mitä oikeuksia, mahdollisuuksia ja apuvälineitä yhteiskunnalla on tarjottavana heille. Minulle on työni kautta maakuntaliiton palveluksessa muodostunut laajat ja monialaiset verkostot ympäri Suomen.

Haluan liittovaaliehdokkuuteni kautta tuoda osaamiseni ja verkostoni juuri sinun avuksesi.

• Pirkko Vaittinen
    Pirkko Vaittinen, eläkeläinen

Olen Pirkko Vaittinen, 72-vuotias eläkeläinen Lahdesta. Vuoden 2021 alusta alkaen olen ollut LSI:n puheenjohtaja. Vammaisneuvostossa olen ollut useita vuosia ja nyt Kumppanuuspöydässä varajäsenenä.
    Neuvontaa teen ja sitä kyllä riittää erinäisten palveluiden anomisessa ja hylkypäätöksistä valittaessa.
    Liittovaltuusto on hyvä foorumi saada yhdistyksille tukea ja ohjeita. Mielelläni jatkan liittovaltuustossa, jos saan teiltä siihen mandaatin. Äänestämään sankoin joukoin. Kiitän luottamuksesta tähän asti.