Kuvassa ihonväriltään, sukupuoleltaan ja toimintakyvyltään erilaisia ihmisiä, jotka heiluttavat sateenkaarilippuja ja kannattelevat isoa sateenkaarisydäntä. Uudistetuissa sateenkaarilipuissa on kaikkia vähemmistöjä kuvaava raita.
Liity mukaan Manse Pride -ihmisoikeusmarssille ja puistojuhlaan Tampereella! Marssimme ihmisoikeuksien, tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden puolesta. Osallistumalla teemme näkyväksi esteettömyyden tärkeyttä ihmisoikeutena.

Mitä, missä ja milloin?

Sinuiksi ry järjestää jo perinteeksi muodostuneen pride-marssin lauantaina 17.6.2023. Marssi järjestäytyy kello 14:30 Tampereen Koskipuistossa ja lähtee kello 15:00 Scandic Tampere Koskipuiston edestä kohti Sorsapuistoa, jossa järjestetään Manse Pride -viikon pääjuhla.

Invalidiliiton pride-tapaamiseen voit liittyä joko kello 14:30 Ravintola Puiston edustalla, tai vasta Sorsapuistossa noin kello 16 marssin sinne saavuttua. Levitämme vilttimme ja jakkaramme Sorsapuistossa puistokahvilan ja jätskikioskin läheisyyteen. Piknikille voit ottaa omia juomia ja eväitä. Invalidiliitto tarjoaa pientä naposteltavaa. Invalidiliiton piknikporukkaan voit liittyä ainakin kello 18 saakka, jonka jälkeen jokainen voi jatkaa iltaa haluamallaan tavalla.

Manse Pride -viikon teemana on: Ihmisinä yhdessä! Lue pride-viikon ohjelmasta ja marssista nettisivuilta mansepride.fi tai seuraa sosiaalista mediaa @mansepride.

Kenelle?

Invalidiliiton tapaamiseen ovat tervetulleita kaikki yhdenvertaisuuden ja tasa-arvon kannattajat, jotka ovat sitoutuneet turvallisen tilan periaatteisiimme. Erityisen tervetulleita ovat nuoret ja nuoret aikuiset Pirkanmaalta. Etukäteisilmoittautumisia ei tarvita. Tule rohkeasti mukaan joko yksin tai kaverisi kanssa!

Viime vuonna Manse Pride -kulkueeseen arvioitin osallistuvan noin 3 000 ihmistä. Kulkueeseen kokoontuu erilaisia ryhmiä. Voit marssia Invalidiliiton porukassa tai valita jonkun muun paikan tai ryhmän kulkueesta.

Onko marssi esteetön?

Marssi kulkee reittiä: Koskipuisto (lähtö) – Rongankatu – alikulku – Vellamonkatu – Tammelan puistokatu – Itsenäisyydenkadun ylitys – Yliopistonkatu – Sorsapuisto, jossa pääjuhla järjestetään.

Reitti on tasaista asfalttia ja myös tienylityskohdat ovat matalia. Reitin varrella on yksi pidempi ylämäki (Rongankadun alikulku). Sorsapuistossa on laajoja nurmialueita ja hiekkateitä. Mikäli tarvitset apua liikkumisessa, kuten pyörätuolin työntämisessä, ota mukaan henkilökohtainen avustaja.

Englanninkielinen sana pride tarkoittaa ylpeyttä. Ylpeys muuttaa maailmaa!

Lisätietoja tapahtumasta saat Sisä-Suomen järjestöasiantuntijalta:

Milla Ilonen, p. 044 491 5695, milla.ilonen@invalidiliitto.fi