Konserttisali täynnä nuoria juhlijoita, punasävytteisellä lavalla soittaa artisti.
Tampereella lokakuussa 2022 järjestettävä Hämeenkadun Appro on Suomen suurin opiskelijatapahtuma. Tapahtumaan osallistuu vuosittain yli 12 000 korkeakouluopiskelijaa ympäri Suomea. Millä keinoin voisimme tehdä tapahtumasta esteettömämmän ja saavutettavamman myös vammaisille ja toimintakyvyltään erilaisille opiskelijoille? Tavataan Telakan terassilla ja kootaan hyvät ideat!

Esteettömästi Hämeenkadun Approlle -ideointitapaaminen

Milloin?           Keskiviikkona 18.5.2022 kello 18–20

Missä?             Telakan Terassilla (os. Tullikamarin aukio 3, Tampere)

Kenelle?           Tyypeille, jotka opiskelevat, tai ovat opiskelleet tamperelaisissa korkeakouluissa.

Mihin baareihin tai ravintoloihin pääsee esteettömästi sisään? Mistä löytyvät parhaiten toimivat esteettömät vessat? Mitä pitäisi huomioida, jotta tapahtumatiedotus olisi mahdollisimman saavutettavaa? Mitkä muut seikat helpottavat osallistumista baarikierrokselle, tapahtuma-alueen aktiviteetteihin ja illan jatkoille?

Näistä asioista juttelemme Hämeenkadun Appron projektipäällikkö Maria Lindbergin ja projektitiimiläisten kanssa. Tavattavissa on myös Invalidiliiton Sisä-Suomen järjestöasiantuntija Milla Ilonen.

Ideointiin osallistuminen ei velvoita sinua sitoutumaan mihinkään. Voit tulla moikkaamaan opiskelijatovereita ja istahtaa hetkeksi terassille. Myös ainejärjestöjen toimijat sekä avoimen yliopiston opiskelijat ovat varsin tervetulleita!

Sateen sattuessa löydät meidät ravintola Telakan sisätiloista, jonne pääsee esteettömästi pääovesta. Lähin esteetön wc löytyy Tullintorin kauppakeskuksesta. Jos paikanpäälle tuleminen osoittautuu hankalaksi, voit tulla mukaan myös etäyhteydellä. Ilmoita toiveestasi Millalle.

Tapahtumaan ei tarvitse ilmoittautua.

Lue lisää Hämeenkadun Approsta!

Lisätietoja: Milla Ilonen, järjestöasiantuntija

p. 044 491 5695 / milla.ilonen@invalidiliitto.fi