kuvituskuva.
Tule kuulemaan työelämän tukimuodoista ja harvinaissairauksien vaikutuksista työelämään.

Pääset seuraamaan verkkoiltaa tästä.

Harvinaisena työelämässä - verkkoilta tarjoaa tietoa työelämässä haettavista tukimuodoista ja harvinaista sairautta sairastavien kokemuspuhujien kokemuksia työssäolosta.

Asiantuntijoina verkkoillassa on Invalidiliiton asiantuntijat Anne Mäki ja Sinikka Winqvist, jotka kertovat tilaisuudessa Invalidiliiton tarjoamasta tuesta työelämään sekä harvinaissairaalle tarjolla olevista työelämän ja yrittäjyyden tukimuodoista.

Kokemuspuhujina toimivat harvinaista sairautta sairastavat aikuiset, jotka kertovat omasta työelämän polusta.

Kokemuspuhujat:

Elina Jokisuu on lyhytkasvuinen ja 15 vuoden työuransa aikana toiminut käytettävyys- ja saavutettavuusasiantuntijana tutkimus- ja tuotekehitystehtävissä niin Suomessa kuin kansainvälisestikin ja työskentelee tällä hetkellä johtavana saavutettavuusasiantuntijana Avaava Digital Oy:ssä. Elinalla on käytössä liikkumisen apuvälineenä sähköpyörätuoli ja arjessa apuna avustajakoira.

Outi Kainunkangas matkaa perinnöllisen sidekudosoireyhtymän ja kroonisen kivun kanssa. Työssään Silmuja Oy:n yrittäjänä Outi toimii ratkaisukeskeisenä terapeuttina ja työnohjaajana, auttaen vertaisiaan löytämään työkaluja kroonisen sairauden ja mielekkään työn sekä palauttavan arjen yhteensovittamiseen.

Aika: 24.3. klo 17.30-19.00

Paikka: Verkossa avoimen tapahtumalinkin kautta.

Kohderyhmä: Eri-ikäiset harvinaista sairautta sairastavat ja heidän läheiset, joita kiinnostavat työelämään liittyvät asiat.

Lisätietoja: Jenni Kuusela, jenni.kuusela@invalidiliitto.fi ja 0447650410.

Verkkotilaisuutta pääset seuraamaan tapahtumalinkin kautta ja voit kommentoida tai esittää kysymyksiä keskusteluikkunan kautta. Verkkotilaisuuteen ei tarvitse ennakkoilmoittautumista.