Toimintakyvyltään erilaiset lapset rivissä. Värikäs tausta. Ilmapalloja.
Harvinaisperheiden tapaamisessa on tiedossa vertaistukea aikuisille ja lapsille mukavaa yhdessä tekemistä.

Harvinaiset-yksikön järjestämässä iloisessa harvinaisperheiden tapaamisessa vanhemmat pääsevät vaihtamaan kokemuksia vertaistuellisessa keskustelussa ja lapset osallistumaan Kulttuurikeskus PiiPoon kulttuuripajoihin. Tapaaminen on tarkoitettu harvinaisperheille, joissa joko lapsella tai vanhemmalla (tai molemmilla) on harvinainen sairaus. Harvinaiset-yksikön kohderyhmää ovat harvinaiset tuki- ja liikuntaelinsairaudet, joihin ei liity kehitysvammaisuutta.

Tapaaminen järjestetään Kulttuurikeskus Piipoossa, osoitteessa Ideaparkinkatu 4, 37570 Lempäälä.

Ohjelmassa on ohjattuja kulttuuripajoja lapsille ikätason mukaisesti, vanhemmille vertaistuellinen keskustelu sekä yhdessä tekemisen iloa ja vertaisuutta. Lasten ohjaajina toimivat ammattitaiteilijat ja -taidekasvattajat sekä Harvinaiset-yksikön järjestämät lastenhoitajat.

Vanhempien keskustelun asiantuntijana toimii Sirpa Mäkinen, jolla on pitkä kokemus järjestö- ja perhetyöstä. Erityisen lähellä Sirpan sydäntä on vanhempien tukeminen sekä kokemus- ja vertaistoimintaan liittyvät teemat. Vanhempien keskustelun teemana: Arjen valot ja varjot - vanhemman omat voimavarat. Tavoitteena on kokemusten jakaminen perhearjesta ja vanhemmuuden voimavarojen vahvistaminen alustuksen sekä pienten keskustelu- ja kirjoitusharjoitusten keinoin.

Tapaaminen on maksuton ja siihen sisältyy lounas sekä välipala. Mukaan mahtuu rajallinen määrä osallistujia.

Ilmoittaudu mukaan viimeistään 10.11.

Lisätietoja: Harvinaiset-yksikön suunnittelija Jenni Kuusela, p. 044 765 0410 tai jenni.kuusela@invalidiliitto.fi