Etäluento tietokone
Tule mukaan vertaischatiin keskustelemaan, jakamaan kokemuksiasi, kysymään ja saamaan vertaistukea muilta perheiltä, joissa lapsella on harvinainen sairaus.

Huhtikuussa alkaneet harvinaisten vertaischatit jatkuvat. Invalidiliiton Harvinaiset-yksikkö järjestää vertaischateja eri-ikäisille harvinaista sairautta sairastaville ja perheille, joissa lapsella on harvinainen sairaus.

Tule mukaan vertaischatiin keskustelemaan, jakamaan kokemuksia ja kyselemään neuvoja harvinaisperheen elämään liittyen. Mitä teidän perheellenne nyt kuuluu? Veikö kevät voimat vai riittääkö puhtia harvinaisperheen kesänviettoon? Mietityttääkö kesän jälkeen päiväkotiin tai kouluun palaaminen? Keskustelua ohjaavat Invalidiliiton Harvinaiset-yksikön Jenni Kuusela, Invalidiliiton lakimies Henrik Gustafsson ja asiantuntija Ylva Krokfors. Voit kysyä asiantuntijoilta tukea ja apua oikeudellisiin asioihin.

Chat on tarkoitettu perheille, joissa lapsella on harvinainen sairaus.

Osallistuminen ei vaadi ennakkoilmoittautumista. Vertaischat pidetään Tukinet.net -sivustolla.

Miten pääset mukaan chatiin?

Kaikkiin ryhmächateihin pääset mukaan rekisteröitymällä Tukinetin käyttäjäksi Tukinetin sivuilla.

Kun chat aukeaa, kirjaudu Tukinetin sivuille ja mene suoraan Invalidiliiton vertaischat-sivulle.

Kaikissa vertaischateissa keskustellaan anonyymisti ja käyty keskustelu ei näy muille kuin chatiin osallistuville. Tutustuthan ennen osallistumista Invalidiliiton verkkovertaistuen pelisääntöihin.

Jokaiseen chatiin mahtuu mukaan yhtä aikaa 15 henkilöä, joten tulethan paikalle ajoissa.