Kuvassa nuoria opintojen parissa
Miten yhdistää harvinaissairaus ja peruskoulun jälkeiset opinnot? Mistä saada luotettavaa tietoa ja tukea nuorelle itselleen, tai vanhemmalle, nuoren ammattiopintojen alkaessa ja itsenäistymisen kynnyksellä? Lämpimästi tervetuloa kuuntelemaan opintoiltaa verkossa ja osallistumaan keskusteluun!

Verkkotilaisuudessa to 26.8.2021 klo 18–20 kuullaan nuorten ja asiantuntijoiden vinkkejä ammattiopinnoista. Keskustelemassa opinnoista, itsenäistymisestä ja omista kokemuksistaan ovat Riikka, Satu ja Tuomas. Lisäksi näemme Aleksiinan ja Sannan kokemusvideot. Asiantuntijaluennot kuulemme Ammattiopisto Liven opinto-ohjaaja Minna Korvelta ja Invalidiliiton asiantuntijalta Ylva krokforssilta. Opintoillan juontajana toimii Sanni Virta.

Opintoilta on suunnattu harvinaissairaille nuorille, heidän läheisilleen ja muille, joita teema kiinnostaa. Tilaisuuden järjestävät Invalidiliiton Harvinaiset-yksikkö ja Harso ry yhteistyössä.

Verkkotilaisuutta pääset seuraamaan tapahtumasivulta tästä linkistä. Voit myös kommentoida tai esittää kysymyksiä keskusteluikkunan kautta.