Paneelikeskustelu 26.5.2021. Mainoskuva.
Mitä on olla harvinainen? Miten harvinainen sairaus vaikuttaa identiteetin muodostumiseen? Miten rakentaa omaa sopeutumistaan harvinaissairauteen? Entä millaista toimintaa on harvinaisten sairauksien parissa Suomessa sekä kansainvälisesti?

Invalidiliiton Harvinaiset -yksikkö järjestää Harvinaisuus identiteettinä -paneelikeskustelun verkkotapahtumana 26.5. klo 17-18.30, jossa Harvinaiset -yksikön aktiivit kertovat kokemuksistaan harvinaissairaana.

Pääset seuraamaan paneelikeskustelua tapahtumasivun kautta.

Osallistuminen ei vaadi etukäteisilmoittautumista.

Paneelikeskustelussa käsitellään harvinaisen sairauden teemoja suhteessa identiteettiin ja vaikuttamistyön merkitystä esimerkiksi kansainvälisillä foorumeilla.

Keskustelemassa ovat Tuija Ekegren, Mitro Kivinen ja Sara Väisänen, jotka kaikki toimivat aktiivisesti vaikuttamistyössä harvinaissairaiden aseman edistämiseksi. Tilaisuuden avaa Invalidiliiton toimitusjohtaja Janne Juvakka.

Tule mukaan kuulemaan eri-ikäisten järjestöaktiivien näkemyksiä!

Paneelikeskustelu on avoin kaikille. Se on suunnattu harvinaista sairautta sairastaville ja heidän läheisilleen sekä sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisille. Yleisö voi kommentoida ja esittää kysymyksiä panelisteille tapahtumasivun chat-ominaisuuden avulla. Verkkokeskustelusta julkaistaan tekstityksellinen tallenne jälkikäteen Invalidiliiton sivuilla. Katsomiseen tarvitaan tietokone, tabletti tai matkapuhelin.

Paneelikeskustelun juontaa Sanni Virta.

Kerro mielipiteesi paneelikeskustelusta palautekyselyn kautta.