Henkilökohtaisen avun paraati -mainoskuva.
Henkilökohtaisen avun paraatia vietetään jo toista kertaa etänä. Paraatilähetys alkaa to 10.6. klo 14.00 ja sen tulee avaamaan yhdenvertaisuusvaltuutettu Kristina Stenman.

Paraati koostuu kahdesta paneelista, joissa henkilökohtaiset avustajat ja henkilökohtaisen avun työantajat kertovat siitä, miten henkilökohtainen apu mahdollistaa yhdenvertaista osallisuutta. Tapahtuman juontaa kokemusasiantuntija Riikka Nieminen. Paneelien lisäksi luvassa on yllätyksellistä ohjelmaa, joten kannattaa tulla paikalle etänä. Paraati juhlistaa samalla YK:n vammaisia henkilöitä koskevan sopimuksen ratifioinnin viidettä vuosipäivää.

Linkki tapahtumaan julkaistaan mm. paraatin FB-sivuilla lähiaikoina.

Kunniakirjoja avustajille ja työnantajille

Nyt on aika muistaa avustajia ja "pomoja". Henkilökohtaisen avun käyttäjien ja työnantajien on mahdollista antaa avustajalleen kunniakirja hyvin tehdystä työstä ja päinvastoin. Voit ladata kunniakirjan alta.

Ladattavat kunniakirjat ovat word-dokumenttejä

Kunniakirja käyttäjältä/työnantajalta avustajalle
Kunniakirja avustajalta käyttäjälle/työnantajalle
Kunniakirja palvelun tuottajalle

Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Assistentti.info, HIY, Heta-liitto, Invalidiliitto, JHL, KVPS, Kynnys ja Näkövammaisten liitto.