Piirroskuva, jossa erilaisia ihmisiä työkalupakin ja tietokoneruudun äärellä.
Harvinaissairaille ja heidän läheisilleen suunnattu kolmiosainen verkkokoulutus tarjoaa ajankohtaista tietoa ja tukea vaikuttamisesta kiinnostuneille.

Haluaisitko edistää harvinaissairaiden asemaa? Tunnetko poltetta vaikuttamiseen, mutta kaipaisit tietoa ja työkaluja toimimisen tueksi? Hae mukaan Harvinaiset-yksikön järjestämään 3-osaiseen verkkokoulutukseen, jossa saat ajankohtaista tietoa, työkaluja ja vertaisten tukea vaikuttamiseen.

Koulutuskertojen sisältöinä muun muassa harvinaissairauksien kenttä ja eri toimijat, harvinaissairauksien kansallinen koordinaatio (THL), vaikuttaminen sote-uudistukseen sekä kokemuspuhujien case-esimerkit. Työskentelytapoina ovat yhteiset keskustelut ja itsenäinen työskentely oman konkreettisen vaikuttamisaiheen parissa.

Tavoite: Tutustua harvinaissairaiden kannalta keskeisiin toimijoihin ja niiden rooleihin, oppia hyödyntämään omaa kokemustaan harvinaissairaana tai läheisenä vaikuttamisessa, tunnistaa itselle tärkein vaikuttamiskohde ja tutustua vaikuttamisen eri keinoihin.

Aika: 1.11. klo 17.00-19.00, 15.11. klo 17.00-19.00, 29.11. klo 17.00-19.00

Kohderyhmä: harvinaista sairautta sairastavat ja heidän läheiset, jotka ovat kiinnostuneita vaikuttamisesta. Huom. Osallistumisen edellytyksenä ei ole minkään yhdistyksen jäsenyys.

Paikka: verkossa (teams).

Hinta: maksuton.

Hae mukaan: Täytä hakulomake 16.10. mennessä. Ilmoitamme mukaan valituille viimeistään 19.10.

Lisätietoja: Jenni Kuusela, jenni.kuusela@invalidiliitto.fi, p. 044 7650410