kuva jossa kämmenellä ihmishahmoja

Vaikuta harvinaisena -koulutus Tampere

Invalidiliiton Harvinaiset-yksikön järjestämä asiakasosallisuuteen keskittyvä koulutuskiertue kiertää tämän vuoden aikana kaikki yliopistosairaala paikkakunnat. Tampereen koulutus on suunnattu TAYS-erva-alueen harvinaissairaille ja heidän läheisilleen.

Koulutuspäivässä kuulet erilaisista asiakasosallisuuden mahdollisuuksista ja harvinaiskentän ajankohtaisista asioista. Puheenvuoroja esittävät asiantuntijat ja kokemusasiantuntijat. Ohjelma toteutetaan vuorovaikutteisesti eli yleisö pääsee osallistumaan päivän kulkuun helppokäyttöisen verkkotyökalun avulla.  Tervetuloa mukaan osallistumaan ja oppimaan vaikuttamisen keinoja!

Koulutus on maksuton osallistujille ja osallistuaksesi sinun ei tarvitse olla Invalidiliiton jäsen. Koulutukseen ovat tervetulleita kaikki vaikuttamisesta kiinnostuneet henkilöt.

Koulutukseen osallistuminen edellyttää ennakkoilmoittautumisen. HUOM. koulutus on täynnä paikan päälle tulevien osalta mutta etäosallistujia mahtuu mukaan!

Aika: perjantaina 6.11.2020 klo 9.45-14.30

Paikka: Scandic Tampere City (Hämeenkatu 1)  tai etäyhteydellä

Hinta: koulutus on maksuton

Ilmoittaudu mukaan 29.10 mennessä.

Ohjelma:

9.45                           Aamukahvit

10.20-10.45               Tervetuloa / Jenni Kuusela ja Tanja Lehtimäki / Invalidiliitto

10.45-11.30               Harvinaissairauksien yksikkö HarSyn kuulumiset / TAYS harvinaissairauksien yksikön lääkäri Pasi Nevalainen ja sairaanhoitaja Leena Koppanen

11.30-11.50               Vaikuttamisen merkitys / järjestöasiantuntija Tarja Honkanen / Invalidiliitto

11.50-13.00               Lounastauko

13.25-13.50               Kokemuksia harvinaissairaiden osallisuudesta / harvinaisaktiivi Marika Raitanen / TAYS asiakasraati ja Harvinaiset-verkoston Harkko-työryhmä

13.50-14.15               OLKA -koordinoitua järjestö- ja vapaaehtoistoimintaa sairaalassa / asiantuntija Anu Toija EJY ry ja Artteli-kumppanuusyhdistyksen toiminnanjohtaja Nina Lindberg

14.15- 14.30              Tilaisuuden päätös

Päätöskahvit paikalla oleville klo 15.00 asti

Invalidiliitossa seurataan koronavirustilanteen kehittymistä ja noudatetaan viranomaismääräyksiä ja -ohjeita. Koulutus järjestetään kokonaan etäyhteyksin mikäli tilanne niin vaatii. Lähetämme koulutuksesta lisätietoa kaikille ilmoittautuneille.