Harvinaiset-yksikön verkkokeskustelut 2022
Harvinaiset-yksikön vertaistuellisissa verkkokeskusteluissa keskustellaan toisten vanhempien kanssa lapsen harvinaissairauteen ja kuntoutumiseen liittyvistä teemoista maaliskuussa torstai iltaisin. Verkkokeskustelun alussa kuullaan asiantuntijan tai kokemustoimijan alustus illan aiheeseen.

Verkkokeskusteluissa vaihdetaan ajatuksia muiden harvinaissairaiden lasten vanhempien kanssa luottamuksellisessa ympäristössä. Jokaisen keskustelun alussa kuullaan asiantuntijan tai kokemustoimijan alustus illan aiheeseen. Voit ilmoittautua yhteen tai useampaan verkkokeskusteluun. Tule jakamaan ajatuksia ja tunteita mitä lapsen harvinainen sairaus aiheuttaa sekä saamaan vinkkejä muilta vanhemmilta ja asiantuntijoilta.

To 10.3. klo 17-19 harvinaislapsen apuvälineet. Alustuksena Respectan asiantuntija Jenni Hilander kertoo lasten apuvälineratkaisuista, apuvälineiden hakuprosessista ja miten lapsen osallistumista ikätasoiseen tekemiseen, leikkiin ja oppimiseen voidaan tukea ortoosein ja apuvälinein.

To 17.3. klo 17-19 harvinaislapsen kuntoutus. Alustuksena fysioterapeutti Reetta Tuomisto kertoo lapsen fysioterapiasta ja miten tukea eri-ikäistä lasta kuntoutumisessa. Reetalla on laaja kokemus lasten kuntoutuksesta ja omakohtainen kokemus erityisen lapsen äitinä.

To 31.3. klo 17-19 vanhempien sopeutuminen lapsen harvinaiseen sairauteen. Alustuksena harvinaislapsen vanhempi kertoo heidän perheen sopeutumisprosessista ja miten perhe on pärjännyt lapsen sairauden tuomasta aallokosta.

Ilmoittaudu verkkokeskusteluihin tästä.

Verkkokeskustelut järjestetään Teamssilla ja niihin mahtuu rajattu osallistujamäärä. Verkkokeskusteluun osallistuaksesi tarvitset älylaitteeseen tai tietokoneeseen sopivan kameran ja mikrofonin.

Lisätiedot: suunnittelija Tanja Lehtimäki, tanja.lehtimaki@invalidiliitto.fi ja 040 728 1737