Tule keskustelemaan vammaisten palveluista

80-vuotisjuhlavuotensa kunniaksi Invalidiliitto järjestää kaikille avoimia keskustelutilaisuuksia ympäri Suomea.

Sote- ja maakuntauudistus uudistaa myös vammaisten palveluiden järjestämisen. Mitä valinnanvapaus tarkoittaa vammaisille ihmisille? Miten turvataan katkeamattomat palveluketjut ihmisille, jotka tarvitsevat paljon apua joka päivä kunnan, järjestöjen ja yksityisten palveluntuottajien tuottamina? Entä miten tietojärjestelmät pysyvät mukana tässä kaikessa?

Tule kuuntelemaan ja keskustelemaan päättäjien kanssa tärkeästä aiheesta!

Keskustelutilaisuuksien ajankohdat ja paikat

Oulu tiistaina 25.9. klo 15–17, Scandic Oulu, Saaristonkatu 4
Keskustelemassa Oulun kaupunginvaltuutetut: sivistys- ja kulttuurilautakunnan puheenjohtaja, luokanopettaja Satu Haapanen (Vihr.), valtuuston varapuheenjohtaja, aluepäällikkö Risto Kalliorinne (Vas.), kaupunginvaltuuston varapuheenjohtaja Jukka Kolmonen (Kesk.), hyvinvointilautakunnan varapuheenjohtaja Sami Pikkuaho (Kok.) sekä kaupunginhallituksen 2. varapuheenjohtaja, liikuntaneuvos Tuija Pohjola (SDP). Tilaisuuden juontaa Ylen toimittaja Tiina Merikanto.

Helsinki maanantaina 1.10. klo 15–17, Synapsia, Nordenskiöldinkatu 18 b
Tilaisuuden juontaa Ylen toimittaja Tiina Merikanto. Keskustelijat varmistuvat myöhemmin.

Tampere torstaina 4.10. klo 15–17, Scandic Rosendahl, Pyynikintie 13
Keskustelemassa Tampereen kaupunginvaltuutetut: sosiaali- ja terveyslautakunnan varapuheenjohtaja, koulutus- ja kehittämisjohtaja Anne-Mari Jussila (Kok, KD, RKP), herastuomari, kaupunginhallituksen jäsen Aila Dundar-Järvinen (SDP), valtuustoryhmän puheenjohtaja Jaakko Stenhäll (Vihr.), kaupunginvaltuutettu Minna Minkkinen (Vas.), kaupunginhallituksen jäsen Lassi Kaleva (PS) sekä varakansanedustaja Jouni Ovaska (Kesk.) Tilaisuuden juontaa Ylen toimittaja Kirsi Heikel

Turku perjantaina 5.10. klo 15–17, Logomo Logi 1-2, Köydenpunojankatu 14

Lappeenranta torstaina 11.10. klo 15–17, Kaupungintalo, Villimiehenkatu 1
Tilaisuuden juontaa Ylen toimittaja Kirsi Heikel. Keskustelijat varmistuvat myöhemmin.

Kuopio perjantaina 12.10. klo 15–17, Original Sokos Hotel Puijonsarvi, Minna Canthinkatu 16

Tilaisuuksiin on vapaa pääsy!