Invalidiliiton juhlakiertuelogo
13.9.2018
80-vuotisjuhlavuotensa kunniaksi Invalidiliitto järjestää kaikille avoimia keskustelutilaisuuksia ympäri Suomea.

Sote- ja maakuntauudistus uudistaa myös vammaisten palveluiden järjestämisen. Mitä valinnanvapaus tarkoittaa vammaisille ihmisille? Miten turvataan katkeamattomat palveluketjut ihmisille, jotka tarvitsevat paljon apua joka päivä kunnan, järjestöjen ja yksityisten palveluntuottajien tuottamina? Entä miten tietojärjestelmät pysyvät mukana tässä kaikessa?

Tule kuuntelemaan ja keskustelemaan päättäjien kanssa tärkeästä aiheesta!

Keskustelutilaisuuksien ajankohdat ja paikat

Oulu tiistaina 25.9. klo 15–17, Scandic Oulu, Saaristonkatu 4
Keskustelemassa Oulun kaupunginvaltuutetut: sivistys- ja kulttuurilautakunnan puheenjohtaja, luokanopettaja Satu Haapanen (Vihr.), valtuuston varapuheenjohtaja, aluepäällikkö Risto Kalliorinne (Vas.), kaupunginvaltuuston varapuheenjohtaja Jukka Kolmonen (Kesk.), hyvinvointilautakunnan varapuheenjohtaja Sami Pikkuaho (Kok.) sekä kaupunginhallituksen 2. varapuheenjohtaja, liikuntaneuvos Tuija Pohjola (SDP). Tilaisuuden juontaa Ylen toimittaja Tiina Merikanto.

Lue yhteenveto Oulun paneelista >>

Helsinki maanantaina 1.10. klo 15–17, Synapsia, Nordenskiöldinkatu 18 b
Keskustelemassa kaupunginvaltuutetut: maakuntahallituksen varapuheenjohtaja Timo Juurikkala (Vihr.), maakuntahallituksen ja sote-ohjausryhmän jäsen Arja Karhuvaara (Kok.), kansanedustaja Pilvi Torsti (SDP) sekä kansanedustaja Kari Uotila (Vas.). Tilaisuuden juontaa Ylen toimittaja Tiina Merikanto.

Lue yhteenveto Helsingin paneelista >>

Tampere torstaina 4.10. klo 15–17, Scandic Rosendahl, Pyynikintie 13
Keskustelemassa Tampereen kaupunginvaltuutetut: sosiaali- ja terveyslautakunnan varapuheenjohtaja, koulutus- ja kehittämisjohtaja Anne-Mari Jussila (Kok.), herastuomari, kaupunginhallituksen jäsen Aila Dündar-Järvinen (SDP), valtuustoryhmän puheenjohtaja Jaakko Stenhäll (Vihr.), yliopistotutkija Sinikka Torkkola (Vas.), kaupunginhallituksen jäsen Lassi Kaleva (PS) sekä varakansanedustaja Jouni Ovaska (Kesk.) Tilaisuuden juontaa Ylen toimittaja Kirsi Heikel.

Lue yhteenveto Tampereen paneelista >>

Turku perjantaina 5.10. klo 15–17, Logomo Logi 1-2, Köydenpunojankatu 14
Keskustelemassa kaupunginvaltuutetut: valtuustoryhmän puheenjohtaja ja maakuntavaltuuston jäsen Mira Aaltonen (Salo, Vihr.), sotelautakunnan puheenjohtaja Heikki Laine (Raisio, Kok.), entinen kansanedustaja ja valtuustoryhmän varapuheenjohtaja Jarmo Laivoranta (Turku, Kesk.), kaupunginhallituksen puheenjohtaja Kalle Leppikorpi (Rauma, SDP),  VTM Pirjo Rinne (Turku, Vas.) sekä sosiaali- ja terveyslautakunnan ja VSSHP:n hallituksen jäsen Pirjo Lampi (Turku, PS). Tilaisuuden juontaa Ylen toimittaja Tiina Merikanto.

Lue yhteenveto Turun paneelista >>

Kuopio perjantaina 12.10. klo 15–17, Original Sokos Hotel Puijonsarvi, Minna Canthin katu 16
Keskustelemassa Kuopion kaupunginvaltuutetut: emeritus professori  Olli-Pekka Ryynänen (Kok.), Kuopion Invalidit ry puheenjohtaja ja Kuopion kaupunginvaltuuston 2. varapuheenjohtaja Tuula Väätäinen (SDP), sosiaalityöntekijä (YTM) Iiro Väisälä (Vihr.), veteraanikansanedustaja Erkki Virtanen (Vas.) sekä kaupunginhallituksen puheenjohtaja, apulaisylilääkäri Antti Kivelä (Kesk.). Tilaisuuden juontaa Ylen toimittaja Kirsi Heikel

Lue yhteenveto Kuopion paneelista >>

Tilaisuuksiin on vapaa pääsy!