kuva irma anttilasta

Irma Anttila, Pori

Diagnoosi: Harvinainen lihassairaus Myastenia gravis, selkärankareuma, Sjögrenin Syndrooma.

Minulla on vuonna 2005 todettu harvinainen lihassairaus Myastenia Gravis. Liikkumiseen vaikuttava jalkaterän liikuntavamma, joka vaikuttaa pysyvästi liikkumiseen yms. Kokemustoimijana kerron niihin liittyvistä ongelmista , apuvälineistä ja kuntoutuksesta. Kerron  myös Invalidiliiton toiminnasta kuten yhdistyksestäkin.

Kokemustoimijuus | kokemusasiantuntijuus

Kokemustoimijatoiminnassa hyödynnetään kokemustietoa eri alojen opetuksessa tai ammattilaisten täydennyskoulutuksessa. Yhä useammin kokemustoimijat osallistuvat myös sosiaali- ja terveysalalla palveluiden suunnitteluun ja kehittämiseen. He voivat olla mukana esimerkiksi työryhmissä, jossa kehitetään hoitopolkuja tai arvioidaan palveluja.

Järjestökoulutus

Koulutustemme tavoitteena on edistää fyysisesti vammaisten ja toimintaesteisten ihmisten oikeuksien toteutumista arjessa. Tarjoamme kursseja, seminaareja, verkkokursseja, webinaareja sekä tilauskoulutusta eri kohderyhmille. Lisäämme tietoisuutta vammaisuudesta sekä ylläpidämme ja uudistamme järjestön toimintavalmiuksia.