kuva jenna kärpäsestä

Jenna Kärpänen

Diagnoosi: Ehlers-Danlosin Syndrooma (EDS)

Olen 90-luvulla syntynyt nuori nainen Hyvinkäältä. EDS-diagnoosin olen saanut 14-vuotiaana vuonna 2006. Tarvitsen päivittäin apua, mutta vammaisuus ei käy ilmi ulkonäöstäni. Näkymätön vammaisuus on aihe, josta pidän mielelläni luentoja. Aihe on kuulijoille mielenkiintoinen ja tarjoaa erilaisen näkökulman vammaisuudesta. Olen luonteva esiintyjä ja voin pitää räätälöityjä luentoja eri aiheista kohderyhmän huomioon ottaen.

Luennoin seuraavista aiheista: Näkymätön vammaisuus, harvinainen sairaus, nivelten yliliikkuvuus, Ehlers-Danlosin syndrooma.

Kokemustoimijuus | kokemusasiantuntijuus

Kokemustoimijatoiminnassa hyödynnetään kokemustietoa eri alojen opetuksessa tai ammattilaisten täydennyskoulutuksessa. Yhä useammin kokemustoimijat osallistuvat myös sosiaali- ja terveysalalla palveluiden suunnitteluun ja kehittämiseen. He voivat olla mukana esimerkiksi työryhmissä, jossa kehitetään hoitopolkuja tai arvioidaan palveluja.

Järjestökoulutus

Koulutustemme tavoitteena on edistää fyysisesti vammaisten ja toimintaesteisten ihmisten oikeuksien toteutumista arjessa. Tarjoamme kursseja, seminaareja, verkkokursseja, webinaareja sekä tilauskoulutusta eri kohderyhmille. Lisäämme tietoisuutta vammaisuudesta sekä ylläpidämme ja uudistamme järjestön toimintavalmiuksia.