Liiton järjestövakuutus turvaa jäsenet tapahtumissa ja retkillä

Invalidiliiton jäsenetuna kaikki Invalidiliiton jäsenet on vakuutettu liiton ja yhdistysten järjestämissä tapahtumissa sekä retkillä.

Vakuutettuna ovat henkilöt tapaturmien varalta. Vakuutukseen sisältyy myös peruuntumisturva, jos retkelle ei pääsekään mukaan esim. terveydellisistä syistä, matka keskeytyy tai matkalta myöhästyy. Vakuutus korvaa kuluja myös kuolemantapauksen sattuessa. Matkavakuutuksessa ei ole vähimmäiskilometrimäärää, joten vakuutus korvaa heti matkaan lähdettyä.

Järjestövakuutukseen sisältyy myös matkatavara- ja matkavastuuvakuutus. Tämä vakuutuksen osa korvaa matkatavaroiden varastamiseen, vahingoittumiseen ja myöhästymiseen liittyviä kustannuksia. Matkavastuuvakuutukseen sisältyy toiselle aiheutettu vahinko, lapsen aiheuttamat vahingot sekä koiran aiheuttamat vahingot.

Mikäli siis yhdistyksen järjestämässä tapahtumassa tai retkellä sattuu tapaturma tai matkatavaroille tapahtuu jotain, järjestövakuutuksesta voi hakea korvausta. Vakuutus on otettu LähiTapiolasta. Kannattaa huomioida, että vakuutus kattaa vain Invalidiliiton jäsenyhdistysten jäsenet. Mikäli reissuun tai tapahtumaan osallistuu muita kuin omia jäseniä, esim. omaisia tai avustajia, vakuutus ei koske heitä.

Toimintaohjeet korvauksen hakemiseen järjestövakuutuksesta:
Ottakaa yhteys Invalidiliittoon, järjestöasiantuntija Aapo Rantaseen (yhteystiedot alla). Häneltä saatte liiton vakuutustunnuksen, jota tarvitaan asioinnissa vakuutusyhtiön kanssa. Tunnuksen avulla voitte itse täyttää hakemuksen LähiTapiolan verkkolomakkeella. LähiTapiolassa on myös mahdollisuus tehdä vahinkoilmoitus puhelimitse. Tarvittaessa vakuutusyhtiö toimittaa paperiset versiot hakijalle.

Hakemusta varten tarvitsette vakuutustunnuksen lisäksi mahdolliset lääkärintodistukset sekä kuitit aiheutuneista hoito- ja matkakuiluista.

Lisätietoja:
Aapo Rantanen p. 044 465 0585 tai aapo.rantanen@invalidiliitto.fi