Järjestökoulutus

Koulutustemme tavoitteena on edistää toimintakyvyltään erilaisten ja fyysisesti vammaisten ihmisten oikeuksien toteutumista arjessa. Tarjoamme kursseja, seminaareja, verkkokursseja, webinaareja sekä tilauskoulutusta eri kohderyhmille. Lisäämme tietoisuutta vammaisuudesta sekä ylläpidämme ja uudistamme järjestön toimintavalmiuksia.

Tänä vuonna perehdytämme jäsenistöä ja muita kiinnostuneita erityisesti sosiaali- ja terveydenhuollon uudistukseen (sote-uudistus). Invalidiliiton sote-kiertue jalkautuu jokaiseen 18 maakuntaan. Koulutuskalenterista näet kiertueen ajat ja paikat.

Invalidiliiton koulutuskalenteri

Tärkeää tietää koulutuksista

Ilmoittautuminen

Voit hakea järjestökoulutukseen sähköisesti koulutuskalenterin kautta tai tulostamalla pdf-muotoisen hakemuksen, jonka voi sitten täyttää ja lähettää meille. Osoitetiedot löytyvät hakemuksesta. Hakemus koulutukseen pdf-muodossa (25 kb)

Ilmoittautua voit myös soittamalla toimistosihteeri Tarja Lukjanoville puh. 044 765 0668 tai lähettämällä ilmoittautumislomakkeen osoitteella Invalidiliitto ry / Koulutus, Mannerheimintie 107, 00280 HELSINKI.

Huomioithan, että ilmoittautuessa pitää täyttää kaikki lomakkeessa mainitut kohdat

• yhteystiedot
  • erikoisruokavalio
  • apuvälineet
  • avuntarve.

Viimeinen ilmoittautumispäivä on mainittu jokaisen kurssin kohdalla erikseen. Yleensä se on kolme viikkoa ennen kurssia. Paikkoja kannattaa kysyä vielä hakuajan jälkeenkin.

Ilmoittautumiset ovat sitovia. Peruutukset tulee tehdä viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua. Sen jälkeen ilman pätevää syytä peruutetusta osallistumisesta peritään puolet kurssimaksusta. Koko osallistumismaksu peritään, mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan. Vahvistus lähetetään osallistujille noin kaksi viikkoa ennen kurssia.

Osallistumismaksut

Koulutustilaisuuksista peritään osallistumismaksu, joka sisältää opetuksen, koulutusmateriaalin, ohjelmaan merkityt ateriat ja majoituksen. Majoitusta ei järjestetä kurssipaikkakunnalla asuville. Omasta yhdistyksestäsi riippuu, tukeeko se koulutukseen osallistumista.

Matkakulut

Korvaamme matkakulut useimpiin koulutustilaisuuksiin seminaareja lukuun ottamatta yhdistysten varsinaisille jäsenille. Ensisijaisena korvausperusteena on julkisen liikenteen taksojen mukainen korvaus.

Omalla autolla tehdyt matkat korvataan, jos vamman aiheuttaman haitan vuoksi et voi matkustaa julkisilla liikennevälineillä. Korvaus on 20 senttiä kilometriltä ensimmäiseltä matkustajalta, kyydissä olevilta 5 senttiä kilometriltä.

Lentäen tai invataksilla tehdyt matkat korvaamme vain, jos muiden liikennevälineiden käyttö on vamman vuoksi mahdotonta. Matkoista on sovittava aina etukäteen toimistosihteeri Tarja Lukjanovin kanssa, puh. 044 765 0668.

Kimppakyydit ovat toivottavia, joten ota yhteyttä samalla suunnalla asuviin ja sovi yhteisestä matkasta. Porukalla matka taittuu mukavasti.

Avuntarve ja erikoisruokavaliot

Järjestämme tilaisuuksiin yleisavustajia meille ilmoitetun avuntarpeen perusteella. Muistathan ilmoittaa myös erikoisruokavaliostasi.

Järjestökoulutusten ja seminaarien sisällöistä
Koulutussuunnittelija Auli Tynkkynen p. 040 778 8690  auli.tynkkynen@invalidiliitto.fi

Koulutusten käytännön järjestelyistä
toimistosihteeri Tarja Lukjanov p. 044 765 0668 tarja.lukjanov@invalidiliitto.fi