Apuvälinemessut 11.-13.5.2022
Tervetuloa tutustumaan Invalidiliiton toimintaan osastolle 6c2!

Osastollamme tapaat Invalidiliiton asiantuntijoita. Saat tietoa mm. esteettömyyteen, koulutukseen, työllisyyteen ja yrittäjyyteen liittyvissä kysymyksissä. Voit myös tutustua liiton yhdistystoimintaan, Harvinaiset-yksikköön ja avustajakoiratoimintaan. Entä uskallatko kertoa unelmasi? Voit päästä vaikuttamaan tulevaisuuden toimintaan. Muista osallistua myös kilpailuun, voittona K-ryhmän lahjakortti ja leffalippuja.

Lisäksi mielenkiintoisia haastatteluja ja tietoiskuja osastomme lounge-tilassa.

Lounge-tilan ohjelmaa:

Keskiviikko 11.5.

klo 12-13: Esteetön Erätauko-keskustelu. Tule jakamaan ajatuksia, mistä sinun mielestäsi rakentuu esteetön ja hyvä keskustelu. Elisa Johansson Intonaattorit Oy

klo 13-13.30: Invalidiliiton tsemppilähettiläs, paralympiamitalisti Henry Manni paikalla.

klo 14.30-15: Kokemustoimijat Helena Skogström ja Gunilla Lindqvist keskustelevat kokemustiedon hyödyntämisestä.

Torstai 12.5.

klo 10.30-11: Invalidiliiton tsemppilähettiläs, paralympiamitalisti Henry Manni paikalla.

klo 11.15-11.30: Mitä on nuorten Seitti-toiminta? Samu Niemeläinen, Nina Leppänen ja Milla Mustikka kertovat.

klo 11.30-12: Esteetön Suomi -palkinnon voittajat haastateltavana.

klo 12-13: Hyvin sanottu -hanke ja Erätauko-keskustelu. Paikalla YLEn Hyvin sanottu -hankkeen päätuottaja Markus Liimatainen, Efe Evwaraye Erätauko-säätiöstä ja Elisa Johansson Intonaattorit Oy:stä.

klo 13.30-14: Moninaiset harvinaissairaudet - kokemuksia harvinaissairaudesta. Harvinaisaktiivi Tuija Ekegren ja Harvinaiset-yksikön suunnittelija Tanja Lehtimäki keskustelevat.

Perjantai 13.5.

klo 11.30: Mitä on nuorten Seitti-toiminta? Joel Burgos kertoo.

klo 12-12.30: Vertaistuki on tärkeää apuvälineen käyttöönotossa. Apuvälinekummi Anna Nyström.

Lisätietoa Apuvälinemessuista 2022.