ESKEn verkostoseminaarin 2022 kuvituskuva
ESKEn verkostostoseminaarissa etsitään vastauksia kysymykseen, missä tilanteessa olemme esteettömyyden toteutumisen osalta vuonna 2022. Yhteisen keskustelun inspiraatioksi seminaarissa kuullaan puheenvuoroja ajankohtaisista esteettömyyteen liittyvistä asioista ja esteettömyyden edistämisestä eri puolilla Suomea. Tervetuloa mukaan!

Aika ja paikka: 12.5.2022 klo. 12:00-16:00, Helsingin Messukeskuksen Siipi-kokoustilat. Seminaaria voi seurata myös verkon välityksellä.

Kohderyhmä: ESKEn esteettömyysverkoston jäsenet ja kaikki esteettömyydestä kiinnostuneet.

Hinta: maksuton

Ilmoittautuminen: Ennakkoilmoittautuminen Messukeskuksen tilaisuuteen on päättynyt. Seminaarin verkkolinkki

Lisätietoja: esteettömyysasiantuntija Johanna Hätönen, johanna.hatonen@invalidiliitto.fi, p. 044 765 0521

Tilaisuudessa on viittomakielen tulkkaus ja tilaisuudesta tehdään tekstitetty tallenne.

Ohjelma:

12:00-12:10     Tervetuloa, toimitusjohtaja Janne Juvakka Invalidiliitto

12:10-12:30     Yhdenvertaisuusvaltuutetun kertomus eduskunnalle 2022, ylitarkastaja Elli Björkberg YVV

12:30-13:00     YK:n vammaissopimus ja rakennetun ympäristön esteettömyys: Tulevaisuuden lainsäädäntö- ja ohjaustarpeet, arkkitehti Satu Wäre-Åkerblom

13:00-13:20     Ajankohtaista esteettömyydestä, yliarkkitehti Niina Kilpelä YM

13:20-13:50     Esteettömän rakentamisen käytännöt kunnissa, esteettömyysasiantuntija Sirkku Wallin Espoon kaupunki

13:50-14:20     Kahvitauko

14:20-14:50     Yhteistyötä esteettömyyden edistämiseksi, Anni Mannelin Oulun kaupunki

14:50-15:20     Helsinki esteettömyyden edistäjänä, esteettömyysasiamies Pirjo Tujula Helsingin kaupunki

15:20-15:50     Itä-Uudenmaan alueellinen esteettömyys- ja saavutettavuusohjelma, projektipäällikkö Irja Suhonen Porvoon kaupunki ja esteettömyysasiantuntija Jukka Suhonen Sipoon kunta

15:50-16:00     Seminaarin päätös