Esteettömyystreffit

Invalidiliiton Esteettömyyskeskus ESKEn järjestämien Esteettömyystreffien aiheena on esteettömyystieto. Aihe on ajankohtainen, sillä uuden esteettömyysasetuksen myötä myös ohjeet ja oppaat uudistuvat.

Aika ja paikka

Keskiviikko 30.5.2018 klo 8.30-9.45, Invalidiliitto, osoite Mannerheimintie 107, 00280 Helsinki.

Maksuton.

Ohjelma

Esteettömyystreffien aiheena on esteettömyystieto, sen uudistuminen ja uuden tiedon jakaminen. Tilaisuudessa alustaa Rakennustiedon uusi yliasiamies, professori Markku Hedman. Hänen näkökulmanaan on Rakennustiedon työ esteettömyyden edistämisessä.

Markku Hedman siirtyi maaliskuun alussa Rakennustietoon Tampereen teknillisestä yliopistosta, jossa hän toimi asuntosuunnittelun professorina vuodesta 2007 lähtien. Esteettömyyteen liittyvä opetus ja tutkimus on ollut keskeisessä asemassa TTY:n asuntosuunnittelun tutkimusryhmässä. Viimeaikaiset hankkeet ovat liittyneet esimerkiksi esteettömyyden huomioimiseen lähiöasuntojen korjaustöissä, opiskelija-asumisessa sekä palvelu- ja yhteisöasumisessa.

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu Esteettömyystreffeille viimeistään 25.5. osoitteeseen eske@invalidiliitto.fi. Kerrothan samalla mahdollisen erikoisruokavaliosi. Huom! Tilaan mahtuu noin 40 osallistujaa ja paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Tilaisuutta on mahdollista seurata verkossa. Ilmoittaudu verkkolähetyksen osallistujaksi osoitteeseen eske@invalidiliitto.fi

Lisätietoja

Esteettömyysasiantuntija Satu Wäre-Åkerblom, satu.ware-akerblom@invalidiliitto.fi
p. 044 765 0524.