kuvituskuva

Miten organisoida yhdistyksen neuvontaa?

Verkkotapaamisen tavoitteena on oppia hyödyntämään Invalidiliiton tukea yhdistyksen neuvonnan organisoimisessa ja kehittämisessä sekä jakaa kokemuksia neuvonnasta.

Aika:                                   14.10.2020 klo 16:30-18:00
Toteutus:                           Verkkotapaaminen Teamsillä

Kohderyhmä:                   Neuvonnasta kiinnostuneet yhdistysten hallitusten jäsenet
Hinta:                                 Maksuton
Ilmoittautuminen:           11.10. mennessä www.invalidiliitto.fi/jarjestokoulutus

Iltapäivän aikana keskustelemme mm., yhdistyksen suunnitelmallisen neuvonnan toteuttamisesta, vapaaehtoisen sitoutumisesta ja hänen tuen tarpeistaan neuvontatyössä.  Keskustelemme myös neuvontatapahtumien tilastoinnista ja sen merkityksestä esimerkiksi yhdistyksen toiminnan kehittämisessä.

Järjestökoulutus

Koulutustemme tavoitteena on edistää fyysisesti vammaisten ja toimintaesteisten ihmisten oikeuksien toteutumista arjessa. Tarjoamme kursseja, seminaareja, verkkokursseja, webinaareja sekä tilauskoulutusta eri kohderyhmille. Lisäämme tietoisuutta vammaisuudesta sekä ylläpidämme ja uudistamme järjestön toimintavalmiuksia.

Neuvonta

Neuvomme erityisesti vammaisuuteen, vammaispalveluihin, esteettömyyteen, saavutettavuuteen sekä vammaisten henkilöiden oikeusturvaan ja yhdenvertaisuuden toteutumiseen liittyvissä asioissa. Neuvontapalvelumme on tarkoitettu kaikille vammaisille henkilöille, heidän läheisilleen sekä ammattihenkilöstölle.