Kuvakollaasi ihmisistä ulkoilemassa ja sisällä
Vuonna 2023 ensimmäistä kertaa toteutetun Invalidiliiton osallisuusbarometrin tavoitteena on saada tietoa vammaisten henkilöiden osallisuudesta. Barometrin tuloksia esitellään tiistaina 16.1.2024 järjestettävässä webinaarissa.

Ensimmäiseen Invalidiliiton osallisuusbarometriin vastasi 1136 henkilöä. Barometrin avulla selvitetään osallisuuden kokemuksen yhteyksiä hyvinvointiin, terveyteen sekä toiminta- ja työkykyyn. Lisäksi barometrissa kysytään kokemuksia kuntien liikunta- ja kulttuuripalveluista sekä hyvinvointialueiden sote-palveluista. Osallisuusbarometri on tarkoitettu vähintään 15 vuotta täyttäneille henkilöille, joilla on liikkumisen esteitä tai toimintarajoitteita.

Barometrin tuloksia esiteltiin webinaarissa tiistaina 16.1.2024. Lisätietoa barometrin tuloksista sivulla https://www.invalidiliitto.fi/osallisuusbarometri

Tilaisuuden ohjelma

• Avaussanat: toimitusjohtaja Janne Juvakka
  • Barometrin päälöydösten esittely: tutkimusjohtaja Sinikka Hiekkala