Webinaari: Kunnan täydentävä ja ehkäisevä toimeentulotuki & sosiaalityö

Sosiaaliohjaaja Inka Karekallas, Helsingin kaupungilta kertoo kunnan täydentävästä ja ehkäisevästä toimeentulotuesta & sosiaalityöstä.

Mikä on webinaari?
Webinaari on nettiluento, johon sekä luennoitsija että osallistujat osallistuvat omalta tietokoneeltaan. Ruudussa näet sekä luennoitsijan/luennoitsijat sekä materiaalin (diat, kuvat, videot). Live-lähetyksessä luennoitsijalle voi tehdä kysymyksiä kirjoittamalla. Pääset mukaan klikkaamalla osallistumislinkkiä, joka lähetetään sinulle sähköpostitse ennen webinaaria. Saat samalla myös tarkemmat osallistumisohjeet.

Jos et pääse osallistumaan webinaariin livenä, voit katsella ja kuunnella sen verkkotallenteelta, jotka löytyvät Invalidiliiton sivuilta www.invalidiliitto.fi/webinaarit

Osallistuminen on helppoa ja maksutonta. Et tarvitse maksullisia ohjelmistoja. Äänentoistoa varten laitteessasi on oltava kaiuttimet tai kuulokkeet.

Toimeentulo ja sosiaaliturva

Vammautumisen jälkeen, kaiken kriisin keskellä, olisi huolehdittava myös taloudellisesta selviytymisestä, toimeentulosta ja sosiaaliturvasta. Onneksi näistä asioista ei yleensä tarvitse huolehtia yksin, koska sairaalan osastolla työskentelee sosiaalityöntekijä, joka auttaa asioiden selvittelyissä.

Järjestökoulutus

Koulutustemme tavoitteena on edistää toimintakyvyltään erilaisten ja fyysisesti vammaisten ihmisten oikeuksien toteutumista arjessa. Tarjoamme kursseja, seminaareja, verkkokursseja, webinaareja sekä tilauskoulutusta eri kohderyhmille. Lisäämme tietoisuutta vammaisuudesta sekä ylläpidämme ja uudistamme järjestön toimintavalmiuksia.