Sosiaaliohjaaja Inka Karekallas, Helsingin kaupungilta kertoo kunnan täydentävästä ja ehkäisevästä toimeentulotuesta & sosiaalityöstä.

Mikä on webinaari?
Webinaari on nettiluento, johon sekä luennoitsija että osallistujat osallistuvat omalta tietokoneeltaan. Ruudussa näet sekä luennoitsijan/luennoitsijat sekä materiaalin (diat, kuvat, videot). Live-lähetyksessä luennoitsijalle voi tehdä kysymyksiä kirjoittamalla. Pääset mukaan klikkaamalla osallistumislinkkiä, joka lähetetään sinulle sähköpostitse ennen webinaaria. Saat samalla myös tarkemmat osallistumisohjeet.

Jos et pääse osallistumaan webinaariin livenä, voit katsella ja kuunnella sen verkkotallenteelta, jotka löytyvät Invalidiliiton sivuilta www.invalidiliitto.fi/webinaarit

Osallistuminen on helppoa ja maksutonta. Et tarvitse maksullisia ohjelmistoja. Äänentoistoa varten laitteessasi on oltava kaiuttimet tai kuulokkeet.

Toimeentulo ja sosiaaliturva

Vammautumisen jälkeen, kaiken kriisin keskellä, pitää huolehtia myös taloudellisesta selviytymisestä, toimeentulosta ja sosiaaliturvasta.

Koulutuksia ja tapahtumia

Invalidiliiton koulutuksen tavoitteena on edistää jäsenistön ja muiden fyysisesti vammaisten ja toimintaesteisten ihmisten oikeuksien toteutumista arjessa, lisätä tietoisuutta vammaisuudesta sekä tukea yhdistysten toimintaa. Tarjoamme kursseja, seminaareja, verkkokursseja, webinaareja ja tilauskoulutusta eri kohderyhmille.