Järjestökoulutus

Webinaari arkirikollisuudesta netissä

Rikoskomisario, tutkinnanjohtaja Hannu Kortelainen Helsingin Poliisista kertoo arkirikollisuudesta verkossa ja siitä miten siltä voi suojautua.

Webinaari: Jäsenrekisteri, kokoukset ja vuosikertomus

Invalidiliiton jäsenrekisterin hoitaja Nina Kettunen käy jäsenrekisterin hoitajan tehtäviä ja antaa vinkkejä Killan käyttöön. Järjestöasiantuntija Mika Saastamoinen antaa vinkit hyvään kokouskäytäntöön ja Aapo Rantanen vuosikertomuksen ja tilinpäätöksen tekemiseen.

Webinaari: Taloudenhoitajan ja viestintävastaavan tehtävät

Invalidiliiton järjestöasiantuntija Tarja Honkanen käy läpi taloudenhoitajan ja Hanna Lahti ja viestintäasiantuntija Katja Kuusenmäki viestintävastaavan tehtäviä yhdistyksessä.

Webinaari: Puheenjohtajan ja sihteerin tehtävät

Invalidiliiton järjestöasiantuntija Tiina Ihalainen käy läpi puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan tehtäviä ja Sanna Leppäjoki-Tiistola sihteerin tehtäviä.

Webinaari: Yhdistyksen vuosikello ja hallituksen tehtävät

Invalidiliiton järjestöasiantuntija Liisa Pitzen kertoo miten yhdistys voi hyödyntää vuosikelloa ja Sanna Saarimaa käy läpi hallituksen tehtävät ja työnjaon.

Webinaari: Mistä tukea harvinaisille? - Harvinaiset toimijat

Invalidiliiton harvinaiset yksikön suunnittelija Jenni Kuusela kertoo mistä harvinaiset tuki- ja liikuntavammaryhmään kuuluvat henkilöt saavat tietoa ja tukea.

Webinaari: Vammaisen lapsen ääni kuuluviin - osallistamisen menetelmiä

Invalidiliiton sosiaali- ja terveyspoliittinen asiantuntija Ylva Krokfors ja VamO-hankkeen projektisuunnittelija Heli Ronimus kertovat menetelmistä, joilla saadaan myös vammaisen lapsen ääni kuuluviin.

Webinaari: Kuntoutussuunnitelman ABC

Invalidiliiton sosiaali- ja terveyspoliittinen asiantuntija Riitta Saksanen kertoo kuntoutussuunnitelman merkityksestä ja antaa vinkkejä sen tekemiseen asiakasnäkökulmasta.

Webinaari: Kaksitoista pointtia vaikuttamisesta

Asevelvollisena vammautuneiden Tuki ry:n projektipäällikkö Jan Johansson kertoo kokemukseensa perustuen omat vaikuttamisvinkkinsä.

Uusien puheenjohtajien perehdytys

Perehdytyksessä saat tietoa ja taitoja puheenjohtajana toimimiseen.

Järjestöpäivät

Järjestöpäivillä tutustut Invalidiliiton eduskuntavaaliteemoihin ja elinvoimaisen yhdistystoiminnan tunnuspiirteisiin.

Invalidiliiton kokemuskouluttajien tapaaminen

Tapaamisessa saat tietoa kokemustoiminnan uusista tuulista, verkotut ja jaat kokemuksia ja hyviä käytäntöjä.

Naisten woimaviikonloppu - teemoina seksuaalisuus, äitiys ja perhe

Viikonlopun aikana saat tietoa vammaisten naisten seksuaalioikeuksista, jaat ajatuksia ja vertaistukea vammaisena naisena ja/tai äitinä toimimisesta.

Tukea yhdistysten neuvontaan

Koulutuksessa saat tietoa ajankohtaista vammaislainsäädännön muutoksista, tukea neuvojana toimimiseen sekä yhdistyksen neuvonnan kehittämiseen.

Työllistävien yhdistysten tietopäivät

Koulutuksessa saat tietoa työllistävien yhdistysten lakisääteisistä työnantajan velvollisuuksista sekä työnantajana toimimisen hyvistä käytännöistä.

Esteetön ja älykäs asuminen - Esken verkostoseminaari 2019

Seminaarissa sat tietoa esteettömästä ja älykkäästä asumisesta, sen mahdollisuuksista ja uhkista.

Miten saada käyttäjän ääni kuuluviin palveluiden arvioinnissa ja kehittämisessä?

Koulutuksesssa saat tietoa ja osaamista arvioida ja kehittää palveluja.

Edistä esteettömyyttä -verkkokurssi

Kurssilla opit tuntemaan rakennetun ympäristön esteettömyyden edistämiseen liittyviä mahdollisuuksia, uuden esteettömyysasetuksen vaatimuksia ja niiden soveltamista koskevia ohjeita.

Ryhdistä yhdistystä -verkkokurssi

Kurssilla perehdyt yhdistystoiminnan perusteisiin. Kurssin jälkeen tiedät mitä yhdistystoiminta pitää sisällään, osaat määritellä luottamushenkilöiden tehtävät ja vastuut, ymmärrät mitä yhdistyksen toiminnan vuoteen kuuluu, osaat toimia kokouksessa ja järjestää kokouksen sekä tiedät erilaisia tapoja huolehtia yhdistyksen jäsenistä.

Tieto tulee sinun luoksesi!

Kaipaatko tietoa vammaispalveluista, esteettömyydestä, vammaisten autoiluun liittyvistä kysymyksistä, toimeentulosta, Invalidiliiton palveluista, YK:n vammaissopimuksesta tai yhdistystoiminnasta?