Yhteisöpedagogiopiskelija Tuuli Arponen kertoo Reilu yhdistys -kyselyn tuloksista maksuttomassa webinaarissa 20.9.2017 klo 15-16.

Ilmoittaudu viimeistään 15.9. tästä.

Invalidiliitto käynnisti toukokuussa 2017 Reilu Yhdistys- teeman ja kaikille Invalidiliiton jäsenyhdistysten jäsenille lähetettiin sähköpostitse Reilu Yhdistys -jäsenkysely. Kysely tavoitti yhteensä 298 henkilöä, koostuen sekä valtakunnallisten että paikallisyhdistyksien jäsenistä.

Kyselyssä pohdittiin eri ilmiöiden kuten kiusaamisen ja syrjinnän esiintymistä yhdistysten arjessa. Sen avulla kartoitettiin yhdistysten valmiuksia puuttua edellä mainittuihin ilmiöihin sekä yhdistyksissä esiintyviin yleisiin ristiriitatilanteisiin. Kyselyn päätavoitteena oli herättää keskustelua tärkeästä aiheesta sekä tuottaa ajankohtaista tietoa Invalidiliiton yhdistystoiminnasta ja yhdistysten ilmapiiristä jäsenten kokemusten pohjalta.

Reilu yhdistys -teema jatkuu. Kyselyn tuloksia tullaan hyödyntämään yhdistystoiminnan kehittämistyössä, uusien työkalujen luomisessa ristiriitatilanteiden ehkäisemiseksi ja ylläpitämään yhdistysten reilua ilmapiiriä.

Rakennetaan yhdessä reilu yhdistys. Tule kuulemaan kyselyn tuloksia, niiden tuomia näkökulmia sekä pohtimaan Reilu yhdistys- teemaa yhdessä.

Webinaari on internetissä toteutettu koulutus, johon sekä luennoitsija että osallistujat liittyvät omalta tietokoneeltaan. Pääset mukaan webinaariin klikkaamalla osallistumislinkkiä, joka lähetetään sinulle sähköpostitse ennen webinaaria. Saat samalla myös tarkemmat osallistumisohjeet.
Osallistuminen on helppoa ja maksutonta.  Osallistumiseen et tarvitse maksullisia ohjelmistoja. Äänentoistoa varten laitteessasi on oltava kaiuttimet tai kuulokkeet. Mikrofonia tai videokameraa et tarvitse. Kysymyksiä voi luennon lopussa tehdä chatin kautta.

Koulutuksia ja tapahtumia

Invalidiliiton koulutuksen tavoitteena on edistää jäsenistön ja muiden fyysisesti vammaisten ja toimintaesteisten ihmisten oikeuksien toteutumista arjessa, lisätä tietoisuutta vammaisuudesta sekä tukea yhdistysten toimintaa. Tarjoamme kursseja, seminaareja, verkkokursseja, webinaareja ja tilauskoulutusta eri kohderyhmille.

Webinaarit

Tältä sivulta löydät linkit Invalidiliiton tallennettuihin webinaareihin.

Tilauskoulutukset yhdistyksille

Koulutuskalenterissa olevien koulutusten lisäksi yhdistys tai lähiyhdistykset yhdessä voivat tilata kursseja omalle paikkakunnalleen. Kursseja myös räätälöidään tarpeen mukaan.