VERTAISRYHMÄT TOIMIMAAN!

Kurssilla saat perusvalmiuksia vertaisryhmän perustamiseen ja ohjaamiseen sekä vinkkejä ryhmän sisältöihin. Perehdyt TuleApu-hankkeen (tukea ja tule-terveyttä apuvälineenkäyttäjille) tuottamaan omahoitomateriaaliin, jota voi käyttää vertaisryhmän tapaamisissa

Aika:                                   4.-6.10.2019
Paikka:                               Kylpylähotelli Peurunka, Laukaa
Kohderyhmä:                   Yhdistysten vertaisryhmien vetäjät ja vetäjiksi haluavat
Hinta:                                 50 € sisältää täysihoidon
Ilmoittautuminen:           13.9. mennessä www.invalidiliitto.fi/jarjestokoulutus

Vertaistuki

Vertaistuen kautta sinä tai perheesi saatte kannustusta ja käytännön neuvoja henkilöltä, jolla on samanlainen kokemus kuin sinulla. Järjestelmällinen vertaistukitoiminta on yksi tärkeistä tehtävistämme.

Vertaistukihenkilö

Koulutamme yksityishenkilöitä toimimaan vertaistukihenkilöinä. Näin luomme yhteyksiä samanlaisessa elämäntilanteessa olevien henkilöiden välille, mikä auttaa sopeutumaan uuteen tilanteeseen.

Järjestökoulutus

Koulutustemme tavoitteena on edistää fyysisesti vammaisten ja toimintaesteisten ihmisten oikeuksien toteutumista arjessa. Tarjoamme kursseja, seminaareja, verkkokursseja, webinaareja sekä tilauskoulutusta eri kohderyhmille. Lisäämme tietoisuutta vammaisuudesta sekä ylläpidämme ja uudistamme järjestön toimintavalmiuksia.