Invalidiliiton sote-kiertue pysähtyy Turussa 4.3.2017. Kiertueen tavoitteena on lisätä tietoa ja keskustella sote-uudistuksesta ja ajankohtaisesta vammaispolitiikasta sekä saada välineitä alueelliseen vaikuttamiseen. Mukana mm. muutosjohtaja Antti Parpo.

Aika: 4.3.2017 klo 10-16
Paikka: Meri-Karina, Seiskarinkatu 35, Turku
Tilaisuus on kaikille avoin. Osallistumismaksu jäseniltä 20 € ja muilta 25€, sisältää lounaan ja kahvin.

Ilmoittautuminen: www.invalidiliitto.fi/jarjestokoulutus

Ota sote-sanasto haltuun! -webinaari

Erva? Valinnanvapaus? Erityistason palvelut? Onko sote-sanasto tuttua? Invalidiliiton terveyspoliittinen asiantuntija Riitta Saksanen selvittää sote-sanastoa webinaarissa 26.1. klo 15-16. Luennon lopussa sinulla on mahdollisuus esittää kysymyksiä chatin kautta.

Invalidiliiton seitsemän kohdan lista sote-uudistuksesta

Uutinen 8.12.2016
Sote-uudistuksen toteutuminen lähestyy, ja Invalidiliitto on ollut vaikuttamassa sen sisältöön vammaisten kansalaisten näkökulmasta monin eri tavoin.

18.11.2016

Sote-uudistus

Sanna Marinin hallitusohjelman mukainen mittava sosiaali- ja terveydenhuollon sekä pelastustoimen uudistuksen, ns. sote-uudistuksen toimeenpano on alkanut monien vuosien valmistelun ja odottelun jälkeen. Sosiaali- ja terveydenhuollon sekä pelastustoimen järjestämisvastuun siirtämistä koskevat lait kunnilta hyvinvointialueille on hyväksytty. Sote-uudistuksella on tarkoitus vastata toimintaympäristön muutoksiin ja turvata yhdenvertaiset sosiaali- ja terveydenhuollon palvelut.