Valtakunnalliset jäsenyhdistykset

Valtakunnallisten yhdistysten toiminta-alueena on koko Suomi. Yhdistykset edistävät muun muassa jäsentensä oikeuksia sekä tarjoavat vertaistukea ja tietoa jäsenilleen. Liittoon kuuluu 14 valtakunnallista harvinaisyhdistystä sekä neljä muuta valtakunnallista yhdistystä.

Harvinaisilla vamma- ja sairausryhmillä on aktiivisesti toimivia yhdistyksiä ja ryhmiä. Niiden tarkoituksena on tarjota vertaistukea, tuottaa materiaalia ja lisätä tietoisuutta diagnoosista. Osa yhdistyksistä tekee myös valtakunnallista vaikuttamistoimintaa harvinaissairaiden oikeuksien ja toimivan arjen edistämiseksi.

Harvinaisyhdistysten yhteystiedot

Liittoon kuuluu harvinaisyhdistysten lisäksi neljä muuta yhdistystä, joiden toimialueena on koko Suomi. Nämä yhdistykset edistävät muun muassa jäsentensä oikeuksia sekä tarjoavat vertaistukea ja tietoa jäsenilleen. Vammaisten naisten valtakunnallinen yhdistys Rusetin tavoitteena on edistää tyttöjen ja naisten hyvinvointia, unelmien toteuttamista ja voimaantumista.

Valtakunnallisten yhdistysten yhteystiedot