kuva kahdesta tuleapukummista metroasemalla

Apuvälinekummit Meilahden sairaalan OLKA-pisteellä

Apuvälinekummeilta vinkkejä liikkumisen apuvälineiden käyttöön.

TuleApu-hankkeen apuvälinekummit kertovat apuvälinekummitoiminnasta Jorvin sairaalan OLKA-pisteellä to 15.12. klo 10-14. Tule tapaamaan apuvälinekummeja ja kysymään vinkkejä liikkumisen apuvälineiden käyttöön.

Milloin?               to 5.12. klo 10-14
Missä?                 Meilahden sairaala, OLKA-piste
                              Haartmaninkatu 4, HELSINKI
Kenelle?              Erityisesti liikkumisen apuvälineen käyttäjille ja heidän läheisilleen sekä
                              liikkumisen apuvälineiden kanssa työskenteleville.
Lisätietoja:         https://www.invalidiliitto.fi/apuvalinekummitueksesi

Apuvälinekummitoiminta on liikkumisen apuvälineiden käytön vertaistukitoimintaa, jossa koulutettu apuvälinekummi ja liikkumisen apuvälineen käyttäjä kohtaavat.

Apuvälinekummi on kokenut liikkumisen apuvälineen käyttäjä ja pystyy jakaman omaa kokemustietoaan ja -taitojaan toiselle apuvälineenkäyttäjälle.

Apuvälinekummista on apua, jos esimerkiksi apuvälineen kanssa liikkeelle lähteminen jännittää, apuvälineen käyttäminen ei vielä tunnu sujuvalta tai haluaa harjoitella vaikka yhdessä kynnyksen ylittämistä, kaupassa käymistä tai metrolla liikkumista.

Apuvälinekummi tueksesi pääkaupunkiseudulla

Oletko saanut käyttöösi rollaattorin, pyörätuolin, sähköpyörätuolin tai -mopon? Jännittääkö uuden apuvälineen kanssa liikkuminen tai onko liikkuminen uudessa ympäristössä vielä epävarmaa? Voit saada itsellesi Invalidiliiton apuvälinekummin tukemaan ja antamaan vinkkejä apuvälineesi käyttöön ja sen kanssa liikkumiseen.

Iloa ja hyötyä liikkumisen apuvälineistä

Tämän sivuston kautta löydät lisää tietoa liikkumisen apuvälineistä sekä niiden käytöstä. Materiaalit on jaettu apuvälineittäin, joten ole hyvä ja klikkaa eteen päin!