Invalidiliiton juridinen asiantuntija Petteri Pitkänen kertoo YK:n päivänä 24.10. klo 15-16. miten YK:n vammaissopimus on toteutunut tähän mennessä Suomessa.

Ilmoittaudu 19.10. mennessä tästä.

Mikä on webinaari?
Webinaari on internetissä toteutettu koulutus, johon sekä luennoitsija että osallistujat liittyvät omalta tietokoneeltaan. Pääset mukaan webinaariin klikkaamalla osallistumislinkkiä, joka lähetetään sinulle sähköpostitse ennen webinaaria. Saat samalla myös tarkemmat osallistumisohjeet. Osallistuminen on helppoa ja maksutonta.Osallistumiseen et tarvitse maksullisia ohjelmistoja. Äänentoistoa varten laitteessasi on oltava kaiuttimet tai kuulokkeet. Mikrofonia tai videokameraa et tarvitse. Kysymyksiä voi luennon lopussa tehdä chatin kautta.

Koulutuksia ja tapahtumia

Invalidiliiton koulutuksen tavoitteena on edistää jäsenistön ja muiden fyysisesti vammaisten ja toimintaesteisten ihmisten oikeuksien toteutumista arjessa, lisätä tietoisuutta vammaisuudesta sekä tukea yhdistysten toimintaa. Tarjoamme kursseja, seminaareja, verkkokursseja, webinaareja ja tilauskoulutusta eri kohderyhmille.

Webinaarit

Tältä sivulta löydät linkit Invalidiliiton tallennettuihin webinaareihin.

YK:n vammaissopimus

YK:n vammaissopimus tuli voimaan Suomessa 10.6.2016. Tämä tarkoittaa sitä, että kansainvälistä sopimusta vammaisten henkilöiden ihmisoikeuksista on noudatettava lakina. Tähän on koottu tiivistetysti Teesit Invalidiliiton YK:n vammaissopimus käyttöön! -käsikirjan uudistetusta versiosta 2024.